torsdag 1 mars 2012

Två kilo fläskfilé

På två dagar har vi tjänat in två kilo fläskfilé! Helt sjukt vad man tjänar in pengar på att cykla. Kostar 30 kr att åka till skolan, så 60 spänn per dag, 120 kr på två dagar. Vilket denna veckan motsvara två kilo fläskfilé på ICA. Dem har extrapris. Vi tänkte köpa fläskifilé, dock inte så mycket, men istället spara vi pengar imorgon också och går därför på bio imorn kväll Nobels testamente. Har boken hemma och har velat läsa den, men det har inte riktigt blivit av, så nu får jag se filmen först och läsa boken sen och se vilken jag tyckte var bäst :)
Spel :)
Köpte det nya zumba spelet häromdagen till kinect och vi får väl hoppas att vi istället förlorar två kilo ;) Provade det efter skolan idag. Det var svårare än vad jag trodde. Ganska kul, men lite svårt att hänga med emellanåt. Det roliga är att det är en hel del genres att välja emellan, så låtarna går olika fort. Det fanns även viss låtar som man kände igen, så även om keografin var svår, så var det lättare att hänga med när man kände igen låten :)

Köpte tre spel totalt nu häromdan. Zumba, Assassins Creed 2 och Virtua Tennis 4. Har bara hunnit prova zumba, men är riktigt sugen på att prova tennisspelet! Man måste göra riktiga rörelse för att kunna spela, så det kan bli så himla roligt! Tänk att kunna spela tennis i sitt vardagsrum! Hoppas det är lika roligt som utvecklarna har fått det till att verka. Det sista spelet är Jimmies spel. Han har de tidigare spelen, alltså de spelen han har går upp tidigt på helgmornarna för att spela ;) 


Idag hade vi laboration i skolan. Labben gick ut på att skapa ett fungerande nätverk, alltså skulle vi koppla alla sladdar rätt, först var vi ju tvungna att hitta rätt sladdar. Sen skulle vi programmera tre routrar så att de kunde kommunicera med varandra. Lättare sagt än gjort. Läraren har gjort något liknande på lektionen och då ser det så enkelt ut, men han kan ju det! Vi kan teorin, men i praktiken är det lite svårare. Alla kommandon man ska kunna och om man är inloggad som admin eller inte. Det är mycket att tänkta på! Sen har vår lärare "hotat" med att vi inte ska radera hela operativsystemet på routrarna, så då blir man ju lite rädd också att man ska göra fel. Vi fick varje fall det till att fungera till sist. En hel timma till godo :)

Nu börjar snart The river. Typ den läskigaste jävla serie jag har sett, men den är så sjukligt bra på samma gång. Då ska också nämnas att jag verkligen inte gillar läskiga filmer eller serier. Tror inte jag hade kollat på den om tvn inte fortsatt vara igång efter CSI eller om jag hade haft Jimmie bredvid mig. 

2 kommentarer:

  1. Jag brukar säga till mina elever att stavningen inte är så viktig, huvudsaken är att jag förstår vad de menar. Och tänk: Jag förstår även er rubrik ;)

    SvaraRadera