måndag 12 mars 2012

Halvkry

Idag känner jag mig lite halvkry :( Haft ont i öronen och i halsen. Tycker synd om Jimmie som måste höra på mitt gnäll :P Nä så farlig är jag nog inte, men jag hatar verkligen att ha öroninflammation, om det nu skulle vara det. Gör ont i halsen och öronen när jag sväljer :( Fick lite pluggande gjort innan jag somnade på soffan och lämnade Jimmie själv med tvätten :( 

Idag fick vi ett brev som jag inte trodde skulle komma på flera år. Allmänna pensionen. Känner mig mega gammal nu! Anledningen till att vi fick den var för att vårat studiebidrag räknas som inkomst. Jimmie tyckte vi skulle fylla 28, för då kunde man få reda på hur mycket man skulle kunna få i pension. Jag väntar hellre ett tag med det än att få veta det.... Känns lite sjukt att man som 21-åring ska börja tänka på sin pension. Har ju inte ens börjat jobba ännu!

2 kommentarer:

  1. Mouhahahahahahaha!
    Välkommen till verkligheten där det orangea kuvertet förföljer en :D
    (ja, den där 28års-gränsen är rätt tacksam. Var inte så skoj innan de la till den när man konstaterade att ens beräknade pension var <200 kr/månad :D)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att man inte är ensam ;) Då har ju Jimmie något att se framemot när han fyller 28 :)

      Radera