torsdag 29 mars 2012

Feber, hosta och rinnande näsa!

Man har haft bättre dagar. Feber, hosta och rinnande näsa. Inte speciellt kul när man har två tentor om en vecka och näst sista lektionen var idag :( Var mer eller mindre tvungen att stanna hemma idag. Dels vill jag inte smitta någon och sen för att jag verkligen är sjuk, för en gångs skull. Låter som att jag vill vara sjuk, men så är det inte. Det är inte ofta jag är sjuk, alltså är det ingen lätt förkylning. Jimmie hade visserligen inte tillåtit mig att gå till skolan även om jag hade velat det.

Efter att Jimmie hade bäddat ner mig och sagt åt mig att spendera min dag sovandes i min säng, sov jag tills klockan blev tolv. Gick upp och käkade lunch och satte igång en film. Fick ett otroligt sug efter havreflan när jag hade käkat, så jag slängde snabbt ihop en smet och jag hade havreflan ätklara efter 20 minuter :) Jag kokade mig själv lite te, tog ett flan och gick in för att se nästa film. Hann bara se en kvart, sen kom Jimmie hem. Tomt utan honom, speciellt när man är van vid att spendera den mesta tiden på dygnet med honom.

Två saker som jag har funderat på nu när jag har varit hemma är, varför man alltid nyser tre gånger och varför det aldrig går något bra på tv på dagarna. Den första funderingen har jag ingen teori på alls. Visserligen är det kanske därför tre anses vara något "magiskt" tal i alla sagor och liknande. För att någon stackare satt och slängde ihop sagan om de tre små grisarna och var riktigt förkyld. Han satt och nös hela tiden, varje gång tre gånger. Därför blev det tre... ? Anledningen till att det inte går något bra på tv på dagarna, är antagligen för att folk inte ska stanna hemma från jobb/skola för att kolla på tv. Dock är det ganska trist när det bara går tv-shop när man är sjuk :( 

1 kommentar:

  1. Stackars Frida :-( krya på dig så du orkar flyga hem till påsk ;-) Krama varandra från mig så länge :-)

    SvaraRadera