fredag 9 mars 2012

Piip!

Vi är hemma i Helsingborg över helgen! När vi är hemma sover vi ju separat hos våra föräldrar. Igår natt vid klockan tre vaknade jag och fick för mig att kolla min telefon. Då hade Frida skickat ett sms till mig någon minut tidigare. Även om jag hade något ljud på telefonen så vaknade jag i alla fall. I detta sms stod det att Frida vaknat av något ljud. Jag svarade på smset och sen somnade jag igen, av misstag. Jag hade gärna fortsatt vara vaken och lugnat Frida. 

När jag vaknade såg jag att Frida fortsatt att smsa och försökt ringa till mig. Det hade tydligen funnits en mus i huset! Inne i Fridas rum för att vara mer exakt. Själv har jag inga problem med möss eller gnagare, och inte Frida heller tror jag. Men det blir nog lite utav en chock att vakna av ett ljud och se en mus springa över golvet. Så hela dagen igår har jag gått och småretat Frida med lite småsaker... Hihi! 

Sen har det fått för sig att snöa här nere i Skåne, vilket majoriteten inte tycker om. Nu är i alla fall musen fångad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar