lördag 24 mars 2012

Te i kvällssolen

Gårdagen bjöd på lite plugg, handling och te i det fina vädret. Inga större ansträngningar med andra ord. Visserligen brukar matkassen vara ganska tung att bära hem, men vi är två unga starka människor så det brukar inte var några problem :)

Vi tränade visserligen igår också, ganska skönt att röra på sig lite även om jag var jobbigt trött igår. Jimmie var nästan orolig för mig. Efter träningen käkade vi lite och gjorde varsin kopp te att ta med oss till Stakholmen. Den ligger precis vi fisktorget och det är jättemysigt att sitta där, oavsett om man har med sig en kopp te eller inte. Vi satt där nog en halvtimma och vi var inte de enda personerna som tyckte det var en bra idé att gå ut dit i kvällssolen. Det kom och gick folk där hela tiden. På sommaren förra året var det ganska skönt att ligga där och sola på varsin bänk. Lite svårt att göra från lägenheten utan balkong eller liknande.

Efter den mysiga stunden i solen gick vi hem. Jimmie spelade lite tv-spel och jag tittade på, eller hjälpte till när han inte visste svaren på olika frågor. Jag gjorde sedan mat för omväxlingens skull. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men Jimmie tyckte det var gott. Antagligen för att han inte hade bilden i huvudet om hur jag hade velat att det skulle smakat. Vi cyklade sedan till Martin och hade en trevlig fredagskväll hos honom. Folket tyckte det var trevligt att gå igenom alla gamla låtar från 90-talet. Vi blev kallade småungar, eftersom vi var yngst i skaran. Vi ska tydligen vara födda på "fel sida av muren", som dom så fint kallar det, alltså på 90-talet. Vi kände igen några låtar, men de flesta låtarna som dom lyssnade på när dom var tio, var vi runt fyra, så jättetydliga minnen hade vi ju inte direkt, även om vi kunde låtarna. Vi hade trevligt i alla fall :)

2 kommentarer: