tisdag 20 mars 2012

Bättre än förväntat

Denna dagen slutade faktiskt bättre än förväntat och det känns faktiskt helt okej. Visserligen är det vissa saker som vi inte riktigt är nöjda med, men samtidigt är det ett beslut som vi inte kan ta... Kvällen skulle egentligen slutat med stars'n strips, men alla kunde inte idag så vi sköt fram middagen tills på torsdag :) Det vi "firar" är att denna läsperiod är över och vi är "lediga" tills på måndag. Sen måste vi, varje fall jag, även fira min första femma! Helt otroligt lycklig! Blev glad för fyran, men så hade läraren räknat fel på ett helt poäng, så det var en femma jag skulle ha. Högsta betyg! Så jävla nöjd, med tanke på att det inte har gått så jättebra för mig det senaste året. Känns som att jag är på väg åt rätt håll :) Har sötaste pappan som var så glad för min skull, så jag fick 300 kr så jag och Jimmie kunde gå ut och käka middag för att fira min femma, så pengarna kommer väl till pass på torsdag :)

När vi kom hem från skolan såg vi det sista avsnittet av Pretty Little Liars, och man fick reda på vem som är A! Så jävla spännande! Nu ska jag bara läsa klart alla böckerna. Har tre kvar, sen släpps den allra sista boken i början av juni. Somnade sedan på soffan och sov i nästan tre timmar, eftersom jag knappt fick någon sömn inatt. Varje gång Jimmie rörde på sig trodde jag han skulle attackera mig, så speciellt mycket sömn blev det inte. Gissar på fyra timmar, om ens det :( Medan jag sov fixade Jimmie middag. För en gångs skulle blev det något som redan var färdig köpt eller hur man ska förklara det. Mormor tipsade om torsk som tillagas i en påse med örter och citron, lät spännande tyckte vi, så vi provade det idag. Dock misslyckades vi lite med tillagningen, så det sista fick tillagas i micron. Det var ändå helt okej. Vi var lite missnöjda med att det inte fanns så mycket citronsmak som vi hade önskat. Vi bestämde oss för att vi ska köpa en ny och prova en gång till, så det blir rätt. Hoppas det går bättre då :)

Jimmies nya väska :)
Igår fixade vi en ryggsäck till Jimmie. Han var tröt på sin axelväska och tyckte det skulle vara lättare att han en ryggsäck när man cyklar till skolan. Riktigt fin är den och blev själv lite sugen på att skaffa en, i en annan färg. Det är ganska otympligt när man har en 17 tums dator att bära runt på när man ska hem. Speciellt när man har en axelväska och varje steg man tar gungar in i höften, plus att den är ganska tung. Får se om jag köper en, för just nu var det medlemspris, alltså en mycket prisvärd väska. Det var den visserligen utan medlemspriset också. Kanske blir det en rosa, eller kanske en blå till mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar