tisdag 27 mars 2012

Vårsol

Denna varma vårdag började med datorteknik 10-12, lunch ute i det fina vädret och sen nätverksteknik 13-15. Snabbt hem efter skolan för att tvätta och städa. Mellan en utav tvättarna gick vi ner till stakholmen och satt i solen i nästan en timma. Så varmt och skönt fast att klockan var efter sex. När vi satt där kom det fram en ankhona. Inte det minsta rädd för oss. Hon kom gående nerifrån vattnet och gick värsta omvägen för att komma och kolla på oss. Såg lite kul ut. Tror att hon trodde att vi hade mat.

Gjorde även maten idag. Kan ha varit den godaste köttfärssåsen jag har ätit på länge. Tur att jag blev nöjd med maten idag. Jimmie tyckte också det var gott och sa att jag skulle få höra ett och annat om jag inte var nöjd med vad jag hade åstadkommit. 


Blivit en del vikande av tvätt idag. Tar ganska lång tid att först sortera och planera i vilken ordning man ska tvätta, sen ner till tvättstugan och tvätta allt, sen hänga upp det och sist ta in och vika allt. Det är nog en utav de saker jag saknar mest med att inte bo i villa längre. Att kunna tvätta när man vill, eller kunna duscha när man vill. Ljuden från grannarna eller gatan hade jag dock kunnat vara utan. Tror de flesta ljuden beror på att vi inte bor i den mest ljudisolerade hyresrätten. Vi kan sitta inne i vardagsrummet och höra grannarna rakt över "skrika" på sina barn. Då ska tilläggas att vi sitter längst in, längst bort från vår ytterdörr och både vår och våra grannars dörr är stängd. Inte konstigt att man vaknar på nätterna när folk går i trapphuset... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar