torsdag 17 november 2011

Slagsmål mitt i natten

Torsdagar innebär ledigt från föreläsningar, men inte nödvändigtvis från plugg i allmänhet. Det har inte blivit speciellt mycket plugg idag utan mer städning efter läraren. Vi ska programmera ett spel som ska kunna spelas på enskilda datorer mot varandra. Vi har fått ett "skal/skelett" av kod som hjälp. Men det känns nästan som det förstör än hjälper eftersom det är så dåligt skrivit att det nästan inte är sant. Det finns en viss "standard" som ska användas för att underlätta för andra att sätta sig in i kod.

Nu till dagens ämne! Det är som sagt tur att vi varit lediga idag så vi kunde sova ut efter nattens upptåg. Jag har ingen aning om hur eller varför då jag själv inte minns någonting. När klockan var ca 04.30 vaknar Frida av att jag slänger mig över henne och börjar slåss hej vilt. Frida som givetvis får panik av detta uppvaknande börjar skrika för att väcka mig, och vanligtvis när jag hittar på saker i sömnen brukar jag vakna. Men denna gången vaknar jag inte utan jag fortsätter att slåss frenetiskt. Frida skriker ännu högre och börjar slåss och sparkas tillbaka. Efter ett tag vaknar jag, mycket förvirrad sittandes på knä mellan våra sängar.

Efter att jag vaknat försökte vi mest förstå vad som hänt. Men jag har faktiskt ingen aning. Jag har inget minne av att jag drömt något. Allt jag minns är att jag vaknar, sittandes mellan våra sängar utan att veta hur jag kom dit. Som bevis på slagsmålet hade Fridas säng flyttats en halvmeter mot väggen och min säng hade flyttats 1½ meter i motsatt ritning och ställt sig intill fönstret. Synd att vi inte fotat det så att ni som inte varit i vår lägenhet kan förstå hur vilt allt måste gått till.

När vi sedan gick upp ett par timmar senare googlade vi runt och insåg att det kan ha handlat om

REM Behavior Disorder. För er som inte orkar läsa länken längre ner, så är det kortfattat att man utagerar sina drömmar då ens muskler inte slappnar av när man drömmer. Så antagligen har jag drömt att något hänt med Frida och skulle försvara henne eller något liknande. Vill ni läsa mer kan ni läsa det här: http://nimade.info/laka/2011/02/Vad-ar-REM-Behavior-Disorder.html eller googla runt själva

Slutsats av natten är i alla fall, sov med mig på egen risk!

1 kommentar:

  1. Läskigt! Själv är jag också lite sömnstörd, men jag tvingar mer personen jag sover med att ligga i min famn haha. Sen har jag en del sömnparalyser som är jävulskt obehagliga: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

    SvaraRadera