måndag 14 november 2011

Jobbigt värre

Åbäket i väntan på reparation
Idag har inte varit någon speciellt bra dag. Klockan 07.07 vaknade vi av att det lät som om någon stod utanför lägenhetsväggen och försökte hacka sig in. Efter en halvtimme började personen/personerna slipa eller något liknande. Det som gör det hela så jobbigt är att vi började först 10.15 i skolan. Efter att ha legat och hoppats på att hantverkaren skulle tystna gick vi upp och åt frukost.

När vi sedan skulle cykla till skolan gick vi ut för att ta cyklarna uppstod nästa problem. Vi hade kommit iväg lite senare än vanligt (09.55) och när jag ledde ut min cykel tyckte jag att den var lite seg. När jag provade att vicka på styret för att undersöka vad som var fel insåg jag att det inte var någon luft i framdäcket... Jag satte tillbaka cykeln och sa åt Frida att cykla till skolan medan jag gick. Istället för att vara framme strax innan lektionen börja fick jag smyga in vid 10.30.

Resten av dagen var inte speciellt underhållande heller. Fyra timmars matte i form av kryptering och två timmar av en helt oförståelig programmeringslektion (Realtids- och Operativsystem). När klockan slagit fem traskade jag med Frida bredvid mig på cykel hemåt. Halvvägs hem cyklade Frida i förväg för att hämta ut en bok vi fått hemskickad och även börja på maten.

Provade att pumpa cykeln när jag kom hem, och den fick inte behålla sin luft... Cykel åbäke! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar