torsdag 24 november 2011

Klick klick klick

Bryggan på fisktorget
Varje torsdag är vi "lediga" från skolan. Det innebär ju egentligen att man ska plugga och ha sig, men det är inte alltid det enklaste. Idag har det inte varit någon enkel dag. Först var det svårt att börja och komma igång med något överhuvudtaget, men när man väl kom igång vägrade saker och ting att samarbeta.

Jag hoppas att ni vet att vi går ett tekniskt program på högskolan och att det innebär att man är mycket beroende av sin dator. Frida har idag skrivit rapporten som ska skrivas på vårt projekt i krypteringen medan jag har försökt programmera. Rapport skrivandet gick bra, men när jag satt och programmera började datorn ge upp. Jag tycker att datorn har börjat bete sig konstigt på senare tiden, men den fungerar fortfarande... än så länge. Programmet jag satt och programmera i (NetBeans heter det) beslöt sig för att bara dö. Helt plötsligt kunde programmet inte användas utan jag fick installera om allt igen. När det väl var gjort bestämde det sig för att sega ner hela datorn och helt plötsligt kunde jag knappt använda datorn över huvudtaget. Jag undrar hur detta ska sluta.


Både jag och Frida har som ni flesta vet ett stort matintresse. Vi båda gillar att laga mat, så varje dag klockan sju kollar vi på Masterchef USA. Efter Masterchef gav vi oss ut för att prova på Fridas nya kamera, Nikon D3100. Vi var ute och gick i ca 45 minuter och Frida tog foto på allt möjligt. Förhoppningsvis kommer det att bli många fina bilder här från henne :D. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar