onsdag 16 november 2011

Dålig planering och för mycket pengar

Fridas örhänge
I morse ringde klockan och skrek i örat på oss vid 06.45. Varken jag eller Frida var speciellt pepp på att stiga upp då. Även om Frida inte tror det så är det även jobbigt för mig att gå upp på morgonen. Skillnaden är att hon hinner somna om innan hon går upp, medan jag går upp direkt när klockan ringer. Sedan sitter jag på sängkanten och terroriserar Frida i fem minuter.

Efter 30 minuter på vår första lektion står läraren helt tyst och funderar. Sedan säger hon: "Detta var allt jag hade tänkt prata om idag, det brukar vara mer frågor om detta nämligen. Men har ni inga fler frågor så slutar vi nu". Vår andra lärare höll ut i hela en timme och femton minuter innan han insåg att han inte hade mer och prata om utan släppte os tidigare.

Idag såg jag att det var en hel halv grad ute innan jag skulle bege mig till skolan.

Som bekant går jag fortfarande eftersom cykeln vägrar att bli lagad. Då snöra jag på mig mina enorma vinterkängor (som egentligen är en storlek för stora) och tog på mig min vinterjacka. Efter min lilla promenad insåg jag att jag hade fått skoskav på min vänstra fot. Efter att ha fått ett plåster av sjukvårdaren Martin och sedan traskat hem igen tyckte Frida att vi hade för mycket pengar och behövde göra av med lite.


Mina nya skor

Att vi har för mycket är inte sant, men hon tyckte att vi kunde gå iväg och handla lite saker. Då passade även jag på att handla nya skor! Dessa passar mycket bättre tycker jag men det återstår och se om jag får skoskav av dessa. Frida köpte ett smyckes-kit. Det är ett kit med snören, pärlor och massa annat så hon kan göra sina egna. Hon köpte det på Panduro och fick det dessutom 100 kr billigare. Varför vet jag inte, men när kassören scanna in det var det 100 kr billigare. Efteråt gick vi och fikade. Jag tog en kladdkaka och Frida tog en morotskaka. Vi båda tog varmchoklad med grädde att dricka :)

Jag fick även låna lite verktyg av Martin för att försöka laga min cykel. Men det passade inte. Nu ska jag koka lite te, eftersom jag och Frida även passade på att köpa tre nya och spännande smaker. 54, med smak av champagne och jordgubbar, vanligt jordgubbste med grädde, och till sist kärlekste. Minns inte vad det var i detta, men jag tror det var jordgubb även här med sockerhjärtan och grädde.

2 kommentarer:

  1. Ang. verktygen: för små eller för stora? Eller passa inte alls även om de hade vart i rätt storlek?
    (Fan att jag inte tänkte på skiftnyckeln och komb-tången som ligger i botten på lådan)

    SvaraRadera