lördag 19 november 2011

Pyssel pyssel

Det kliar minst sagt i alla Fridas pysselfingrar. Varför det kliar så mycket i dem vet jag inte. Men jag har en teori om att det är ett sätt att koppla av från skolan, och jag kan inte mer än förstå. För att stilla hennes pysselbehov begav vi oss till Panduro och leta efter lite armband och annat hon kan pyssla med. När vi kom hem räknade vi lite kryptering.


Det var som sagt ingen liten gurka!
När vi var på väg hem skulle vi handla lite inför middagen också. Gurkan vi köpte var inte liten vill jag lova. Jag tror inte att jag har sett en gurka som varit så stor innan. Vi insåg också att det snart är första advent och att julen börjar närma sig. Därför köpte vi även julmust idag!

Eftersom Frida har namnsdag idag har vi även ätit äppelkaka. Receptet på "degen" har vi fått från Ankan, vår f.d. konfirmations- och ungdomsgruppsledare. Lika gott varje gång!


2 kommentarer:

  1. GRATTIS FRIDA =)Då fick du kanske en god middag idag med, som "efterrätt" till pysslandet. Ha det gott och krama varandra från mig =) <3

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott Frida!!
    Kul att ni äter "min" äpplekaka och tänker på mig i bland! Ni är saknade här hemma hos oss!! Kram

    SvaraRadera