tisdag 15 november 2011

Apelsiner i handfatet!

Kan det kallas konst?
Igår kämpade jag ett ganska bra tag med min cykel. Efter mycket om och men fick jag av den ena muttern och insåg att den nog rostat fast. Med trötta och ömma händer gav jag mig på muttern på motsatta sidan. Denna mutter tog både must och lycka ur mig. Efter allt slit har dessutom muttern börjat att bli nästan helt rund. Jag antar att den har rostat fast, men jag ska prova att låna "riktiga grejer" av Martin imorgon.

Jag vet inte riktigt vad Frida och de andra diskuterade idag, men jag tror att det var hur man ska förbereda lägenheten inför lägenhetsvisning. Jag fick i alla fall höra att Laban hade hört att man skulle ha apelsiner i handfatet på toaletten nav någon konstig anledning. Det ska tydligen ge en färgklick i badrummet. Detta ämne spårade snabbt ur vilket ledde till att man skulle bl.a. ha gurkor i duschen!


Även idag har jag fått gå mycket. Inte nog med att jag har fått gå till och från skolan, ca tre eller fyra km enkel riktning, utan jag och Frida har även stått upp i tre timmar när vi "hjälpte" studentkåren. Egentligen hjälpte vi inte speciellt mycket utan vi stod där och pratade med Martin och alla andra i brist på annat att göra. Förhoppningsvis vågade fler komma fram när jag och Frida stod där och såg ut som vanliga studenter ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar