onsdag 9 november 2011

9:de november

Chokladpannacotta med färska bär!
Idag är det den 9:de november och det är inte vilken dag som helst. Det är dessutom onsdag vilket har betytt skoldag för oss. Även om skolan börjar först 10.00 är det väldigt segt att gå upp på morgonen.

Efter skolan la Frida sig ner en liten stund och somnade efter ett tag. Det var då jag tyckte det var dag för mig att sätta min lilla plan i verk. Jag tog min plånbok och begav mig till affären för att inhandla lite småsaker. När jag kom hem började jag på en chokladpannacotta eftersom den skulle stå kallt i 2 timmar. När allt var i kylen gick jag vidare till ugnsbakade rotfrukter och honung- och chilimarinerad lax.

När allt var färdigt var det dags att avnjuta denna måltid. Frida som var portad från köket hade legat på soffan och undrat över vad som skedde i köket (antar jag). Utan att veta något om efterrätten mumsa Frida i sig laxen.  När allt var uppätet serverades chokladpannacottan med färska hallon och blåbär. Eftersom Frida är ett litet chokladmonster tror jag att det var efterrätten som passade henne bäst!

Ni kanske undrar varför jag gjort allt detta idag? Det finns (minst) två anledningar till det. Den första och starkaste anledningen är enkel, jag älskar henne. Anledning två är inte speciellt komplicerad heller. Idag har Frida nämligen stått ut med mig i hela fem år.

5 kommentarer:

  1. Grattis till er båda, och krama varandra från mig <3 <3

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på er hela dagen i går....
    Ni är underbara!! 5 år, tänk vad tiden går fort. Grattis!!

    SvaraRadera
  3. Åh, grattis! Hoppas ni får mååång fina år till! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Ni är så söta ihop! Tänk att det är 5 år sedan jag bäddade ner dig i soffan med en massa täcken eftersom du var nära att få köldskador. Och allt bara för att du inte ville slita dig från Frida! Nej, då var det bättre att stå ute i en massa minusgrader, tyckte du. Men du fick lön för mödan, en lön som jag hoppas du får ha kvar i många år till!

    SvaraRadera