onsdag 2 november 2011

Homecoming

Om jag inte minns helt fel är "Homecoming" något helt annat än att komma hem till kära Helsingborg. I USA är det något med skolornas äldre studenter, fotbolls lag eller liknande aktiviteter. Det är en stor fest i alla fall. Hela Helsingborg stannar inte för att fira att jag och Frida har tagit oss hem över en helg.

Denna helgen kommer nog att försvinna snabbare än kvickt. Det finns en hel del inplanerat  redan och jag har knappt varit hemma mer än två timmar. Frida hade köpt en lakritsgräddbulle (?) när hon och hennes familj var på Väla. Ingen aning om vad det är egentligen, men hon ska komma hit med den snart så jag får väl se vad det är då. Det bästa denna helgen kommer nog vara kalkonen på lördag. Eller när jag och Frida ska på spa på Activerum på fredag. Vi får se vad som blir bäst.

Denna fullspäckade helg kommer även att plågas av en hel del skola. Eller åtminstone ska vi försöka det. Jag tror själv att det inte kommer bli mycket gjort, men det får vi nog försöka i alla fall.

Idag fick vi tillbaka en av våra två tentor. Den vi gjorde i fredags till och med. Jag tror att samtliga blev förvånade över att hon redan hunnit rätta den. både jag och Frida blev nöjda. Själv fick jag en fyra och Frida fick en trea. Det högst man kan få är en femma medan det lägsta är en trea, bortsett från underkänt. Nu ska jag se om mamma behöver hjälp med sin dator (även om hon sa att hon inte orkar ta itu med det just idag kanske ;) ). 

1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen! Jag orkade tydligen... Nu ska du bara hjälpa mig med att fylla i datorns pass, om vi nu skulle få för oss att resa utomlands tillsammans... ;)

    SvaraRadera