söndag 5 februari 2012

Kyla, snö och is

Ganska mycket is.
Man ser inte fisken längre. 
Minns ni den fontänen som ser ut som en fisk, som jag la upp för ett tag sedan? Den var lite igen-isad. Idag gick vi förbi den igen och nu var den helt igen-isad. Den hade slutat att spruta vatten helt och hållet. Vi gick faktiskt ut även om vi lovade oss själva i fredags att inte gå ut mer än nödvändigt, men vi skulle handla också, bara att vi tog en lite omväg. Plus att det snöade ganska mycket och det var svårt att hålla Jimmie inomhus ;) Det är riktigt kallt nu. Trodde inte det skulle komma någon snö denna vinter och jag trodde inte att havet skulle frysa till is. Det var några ute som promenerade över havet. Nere vid fisktorget var det det ett gäng killar som spelade hockey. Ganska lustig känsla att se folk vara så bekväma med att det är is på havet. Vi var ganska lockade av att själva ta några steg ut på isen, men lät bli. Hörde mormors röst i huvudet som sa att det skulle vara en mycket dum idé att ge sig ut på isen. Kan egentligen inte mer än att hålla med.

Hockeyspelare
När vi kom hem tänkte vi sätta oss och spela lite tv-spel, återuppta där vi slutade igår, men det tyckte inte spelet. Blev lite lack och struntade i att spela, så Jimmie fick spela något annat istället. Jag skulle vara duktigt och göra min rest programmering, men programmet hade bestämt sig att inte fungera på min dator. Vet inte om det beror på att det 64-bitars. Har sökt på nätet och det är ingen som har problem med att de har 64-bitars. Undrar om det är en godtagbar ursäkt. "Mitt program fungerar inte på min dator". Det är en aning frustrerade eftersom jag har en tenta och två projekt till som ska vara klar i slutet av denna månaden. Plus att vi ska har folk här två helger och då vill man ju gärna vara effektiv innan :) Dessa fyra sakerna har i princip samma deadline, så allt måste dessutom göras kors om vartannat. Det blir säkert bra ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar