söndag 26 februari 2012

Födelsedagsfirande

Igår kom familjen hit. Massor hände på samma gång. Fick "spiddekaka" av mormor och skorpor som hon har köpt på bageriet där hemma. Mums! Vi fick även en jättefin överraskning av fina mormor. Hon bjöd oss på förlovningsmiddag på Scandic. Blev riktigt överraskad och glad såklart! Sen fick vi rosor av mina föräldrar och en jättefin tavla. Fick även en flaska champagne som det var tänkt att vi skulle skåla med, men vi glömde bort det, så vi får ta det en annan dag :)

Familjen
Rosor
Vi bjöd på lite fika när dom kom hit igår. Mackor med diverse pålägg. Bjöd även på en lite sötare fika. Hemlagade fastlagsbullar Så gott. Det var ett tag sen jag åt en fastlagsbulle. Dem blev riktigt lyckade, förutom att de blev olika stora.


Kunde ju inte lägga upp bilder häromdan på vad jag fick av Jimmie och Hanna på min födelsedag. Fick ju ett par tofflor av Jimmie, som man lägger in i micron. Jätteskönt! Av Hanna fick jag ett jättefint armband som hon hade gjort själv. 


Toffllor
Armband








Efter fikat ville jag och Jimmie bygga ihop vår nyinköpta tv-möbel. Då tyckte dem andra att de skulle ta Hanna på en liten rundtur i Karlskrona, så vi stannade hemma och byggde. Den blev riktigt fin. Har nämligen själv bestämt vilka delar den ska ha, som hur stora dörrar och lådor osv.









Imorse kom föräldrarna förbi innan de skulle åka hem. Pappa skulle hjälpa oss att såga ett hål på baksidan av tv-möbeln så att vi kunde få ut alla sladdarna. När de väl var gjort åkte de hem, så vi kunde fortsätta sätta fast dörrarna och "lådöppnare" och även sätta in konsolerna och stereon. Tog sin lilla tid, men så snyggt det blev!!! Var så otroligt trött eftersom vi var på kåren igår och kom hem klockan tre. Gick upp vid tio idag så vi skulle hinna såga hålet innan dem skulle hem dessutom. Såklart så somnade jag och sov i tre timmar när vi väl var färdiga. Riktgit skönt. Hoppas bara jag kan sova inatt. 

Före
Efter









Nu ska vi spela lite välförtjänad Halo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar