onsdag 22 februari 2012

Det är ingen vanlig dag för det är... Överraskning!

Ni som är här ganska ofta vet säkert att det har varit en liten speciell dag idag. Först och främst så hade vi ju en tenta i morse som inte kändes som en tenta. Tentan var byggd på amerikans standard vilket innebar att det var en tenta med 1 kryss 2 frågor. Det fanns lite frågor där flera alternativ var rätt, men det var ändå en konstig tenta tycker jag. Men det blev bra i alla fall! Både jag och Frida klarade oss :)


Efterrätt
Räksoppa
Sen var det ju det här med den lite speciella maten. Jag har lagat tre rätter till Frida eftersom hon fyller år på fredag, och för att jag älskar henne så mycket <3. Till förrätt blev det Leif Mannerströms räksoppa, huvudrätten bestod av fläskytterfilé med potatisbakelse och balsamsås (svamp, lök, rödvin och balsamicovinäger), och till efterrätt blir det tryffel- och chokladpaj. I skrivandets stund har vi inte hunnit äta den ännu, men vi ska snart hugga in på den också. 


Huvudrätt
Kärlek <3
I hela tre dagar har jag sagt åt er att jag har haft en överraskning planerad ett tag. Det hela har faktiskt tagit en månad. Men efter att vi ätit huvudrätten och var dömätta tyckte jag det var dags att  skrida till verket. Jag hade skrivit en liten dikt till Frida där jag berättade hur mycket hon betyder för mig. När jag hade läst klart den för henne tog jag fram en liten ask ur fickan och bad henne om ett svar på den viktigaste frågan, vill du gifta dig med mig? Och tänka sig, hon sa ja! Tänk vad mycket jag älskar henne, min Frida Kappelin

1 kommentar: