söndag 19 februari 2012

Helg med Sabina!

Nu har Sabina åkt hem. Helgen gick en aning för snabbt tyckte jag, men vi har haft riktigt roligt :D Käkade tacos när hon kom hit och slappade lite framför tvn. Kollade på The River som går på femman. Riktigt sjukligt läskig serie! Sen kom fredagen. Den spenderades i skolan två timmar. Sabina var hemma och pluggade. Sen spelade vi Kinect hela eftermiddagen. Jisses vad vi var trötta efter det! Vi gjorde hemlagad pizza med massa gott på och kollade på film. 

Igår spelade vi lite kinect till. Vi var sålda både på Just Dance 3 och på Kinect Adventures. Riktigt roligt, speciellt också när man blir fotad i allra roligaste tillfällena :) Vi käkade jättegod middag med fläskfilé i en sås med lime och philadelphiaost som serverades med ris. Samtidigt kollade vi på melodifestivalen och hade allmänt trevligt. Sedan tog vi oss till kåren och träffade massa trevligt och underligt folk. En konstig kille som följde efter oss över allt, till och med in på tjejtoan! Visserligen var han en aning förfriskad så vi tänkte säga till ansvarig att han behövde en köpstoppsstämpel, men som tur var skulle han precis gå då. Sen var det massa andra killar som var allmänt konstiga emot oss... När vi skulle gå hem och vi stod i kön för att hämta våra jackor kom det fram en kille till Jimmie som sa "äh du fan sluta träng dig! och akta mina tjejer" samtidigt som denna kille pekar på oss, som vi aldrig hade sett innan. Jimmie sa "nä jag trängs inte. Jag har stått här hela tiden". Så säger killen "okejdå ,men rör inte mina tjejer!". Blev faktiskt lite arg på att han sa så. Hade jag hört det när han sa det hade jag fan slått till honom eller något. Visst kan det vara smickrande när folk kommer fram och prata med en eller så, men sen finns det sättet folk gör det på och hur dem behandlar andra, och då är alkohol ingen ursäkt för att man beter sig som ett as!   

Nästa kille i kön tyckte vi skulle hänga med till efterfest. Vi sa att vi inte visste och att skulle prata med Jimmie som var bossen, eftersom han skulle gå med oss hem, så skulle han få bestämma. Samtidigt som vi sa detta så står Jimmie bredvid oss och denna killen ser att vi prata med Jimmie om det, så vi trodde att han kille skulle strunta i oss sen, men nä. Han stod tydligen och väntade på oss utanför och började lägga armarna runt mig och Sabina och tyckte att  vi skulle följa med på efterfest, men så sa vi att vi var trötta och faktiskt skulle gå in till stan. 

Samtidigt som vi väntade på Norrland som hämtade sin cykel, så går den andra killes kompisgäng typ bakom oss, och helt plötsligt springer ett äckligt as in i mig och Sabina bakifrån och slår sitt huvud jättehårt in i mitt huvud, men eftersom han är så jävla full märker han inte att det gör ont på honom, så sa att det faktiskt gjorde jävligt ont! Så börjar idioten "men polisanmäl mig då". Asså jag fattar inte vad dessa jävla idioterna kom ifrån. Kåren brukar vara ett trevligt ställe, men helt plötsligt är det massa konstiga idioter som har hittat dit som aldrig har varit där innan. Duktigt irriterande. Som tror att man är någon lättfotad tjej som följer med vilken jävla loser som helst som stöter på en. Jisses, självförtroende deluxe på dom alltså. Är inte alls bitter, jag lovar. Kan ju säga att jag fortfarande ont där han sprang in i mig :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar