fredag 1 oktober 2010

Fredags trötthet

Varken jag eller Jimmie har någon energi idag. Antagligen beror det på att vi båda har fått en liten släng av en förkylning. Jag har en fruktansvärt jobbig blåsa i halsen, så det blir jobbigt att äta och svälja. Stackars Jimmie är täppt och slemad i näsa och hals, så det är inte mycket med oss idag. Vi fick sova ut idag varjefall... till elva. Hade kunnat sova ytterligare två timmar, bara att då hade vi missat våran tvättid. Vi har tvättat fem tvättar på fyra timmar, då vi även har vikt allt och lagt in det i lådorna igen, samt att vi hann att handla lite förnödenheter till kylskåpet som stod och ekade...

Fortfarande lite irriterad över våra Wii som vi försökte fixa, men som man var tvungen till att ha ett spel. Visst det låter bisarrt. För att hacka ett Wii behöver du detta spelet... Udda. I alla fall. Var ganska säker på att vi skulle få det idag, men det har inte kommit, så vi får vänta tills på måndag hoppas jag. Hade varit roligare om man redan hade fixat det, eftersom varken jag eller Jimmie är så speciellt glada för att stå och svettas framför TV:n i vårt tillstånd.

Ikväll blir det god mat. Fläskfilé med hemmalagade klyftpotatis och chilibearnaisesås. Då kommer väl den vanliga frågan, var inte ni fattiga studenter? Jo det är vi. Visst vi har köpt, en soffa, ett Wii och en dammsugare denna veckan, men det är av våra sparpengar! Anledningen till att kan äta fläskfilé är för att vi cyklar till skolan varje dag, och därmed tjänar 700 kr i månaden på att inte ta bussen till skolan. Både jag och Jimmie tycker det är bättre att lägga det på god mat eller lägga det som sparpengar. 

Jimmies fina uppfinning
Jimmie har kommit på en lite uppfinning. Någon som kan komma på vad det är till?
Svaret kommer imorgon!

4 kommentarer:

  1. Hehe! vi har spelet.. xD ! :) <3 :o ;p :P

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vara jobbigt med blåsan, jag vet, jag måste springa på toa en gång i timmen;) Ja det verkar sunt att cykla till skolan o lägga pengarna på mat... Då kan ni äta gott för ni cyklar ju bort det sedan.....Ang Jimmies uppfinning (Frida får inte läsa detta) Jimmie Frida tror nog inte på tandfen, även om hon är liten, så har längden inget med det att göra... ;)
    Men om du tror att hon blir glad så kan du lägga en tia i glaset iaf... Men om det inte är till tandfen, så är min gissning en småflugefångare.... Ha en go fredagkväll:) och till Jimmie krama Frida. och till Frida krama Jimmie från mig. Ha de gott P (jp)

    SvaraRadera
  3. Vattenkokare?? Du häller vatten i glaset, klär med plastfolie, placerar det nära en spisplatta = vattnet kokar upp av eftervärmen från plattan... (Nej, jag kan inte komma på något bättre...)

    SvaraRadera
  4. vågar inte köpa kött eftersom det ser så räligt ut. uscha! köper bara köttfärs och lövbiff på extrapris :D

    SvaraRadera