måndag 18 oktober 2010

ZzZzZzZz

Japp, tröttheten är något som slagit till i vårt hushåll. Igår sov både jag och Frida i 2 timmar som ni säkert minns och idag har inte jag sovit några två timmar. Men Frida har det däremot. Jag tror att hon börjar blir sjuk eller något.

Dagens mat under tillagning
Annars har denna måndagen varit sig ganska lik. Matematik tentan börjar närma sig och vi har fått bekräftat att vi INTE ska ha den 07.20 lördagen den 30:de oktober som vi fruktat. Utan det är 09.00 lördagen den 30:de oktober istället. Man får vara glad och uppskatta det lilla man får. Utöver tentan har vi även projekt som måste genomföras. Lyckliga var vi igår när vi skickade in del ett på projekt nr 2 igår. En söndag och man har varit i skolan och fixat så det ska kunna lämnas in snarast möjligt och allt, men så får vi tillbaka att vissa delar måste kompletteras. Suck säger vi, och kommer att trampa till skolan 2 timmar tidigare imorgon för att se till att den är klar tills klockan 23.58 som är deadline. Del två ska vara inlämnat nästa måndag så det är ingen panik. Vi har för övrigt insett att vi snart inte kan cykla till skolan mer. Det börjar bli frost på när vi ska cykla på morgonen och vi fryser halvt ihjäl när vi cyklar i 4 grader. 

Färdigt, mycket gott!
Maten idag blev något nytt och väldigt gott (ovanligt va?). Det skulle bli korvgryta med gremolata (vad det nu är?). När Frida låg och halvsov i soffan med sitt täcke och kudde påbörjade jag maten. Efterhand upptäckte jag att det var tommare i vårt kylskåp än vad jag först trodde. Så det blev en variant, som blev jättegod. Både jag och Frida gillade det. Men jag tror inte man kan kalla det korvgryta med gremolata längre. 
Slagfältet med matteböckerna.
Tyvärr vann de idag.
Vi fattade inget av vad vi försökte lära oss
Just nu sitter jag och Frida och dricker te, och när det har druckits upp ska vi gå och lägga oss. Vi ska faktiskt upp redan klockan tio! imorgon. Hehe, det är inte speciellt tidigt vi vet. Men efter allt vi får lida genom. Föreläsningar som är fyra timmar långa, oräkneliga timmar med matteböcker och uppgifter som man varken vet in eller ut av. Det finns även andra jobbiga saker som jag inte kommer på nu, som gör oss förtjänta av att få sova till tio.
Detta är faktiskt en uppgift som blev rätt
Men den är gammal, ingen bra skärpa

Nu ska jag njuta av mitt te! Sovgott alla


3 kommentarer:

  1. Zovgott ni två godingar. även om matteböckerna vann idag så fattar ni mer än jag haha

    SvaraRadera
  2. Fyfan, jag mår så dåligt när jag ser er matte.. Haha, är så GLAAAD att jag slipper matte :D

    SvaraRadera
  3. Gremolata är förresten en blandning av hackad persilja, citronskal, olivolja och vitlök. Skitgott till fisk, kyckling och grillade rätter! MOMS! det måste ni testa i er nya mortel :)

    SvaraRadera