fredag 15 oktober 2010

Fredag!

Idag var vi lite i skolan fast att vi var lediga. Var tvungna att göra en äcklig uppgift i datorsalen. Tog typ 3 timmar. Segt, med tanke på att jag höll på att svälta ihjäl och att min efterlängtade kladdkaka inte kunde komma. Erik fick oväntat besök sa han... Jag och Jimmie funderar på att göra egna kladdmuffins, men hör och häpna, jag är för trött för att baka. Jimmie som inte ens tycker om choklad vill ha kladdmuffins. Jag vill hellre ha marängsviss! 
Idag ska vi varjefall äta fläskfilé i en god sås, med hemlagade klyftpotatis till. Så gott! Kommer förhoppningsvis upp en fin bild på det sen, så vi kan fresta er lite!

Nu har jag varjefall sagt upp mitt Telenorabonnemang. Kommer dock ha kvar det till 13 januari. Tyckte det var lika bra. Måste ändå betala för det i tre månader till, så varför inte utnyttja det...

Nästa stopp, ICA. Vi ska handla lite ingredienser för middagen ikväll och även till kladdmuffinen eller marängsvissen. Är det inte typiskt, att när jag väl har hunnit ändra mig till kladdmuffins så har Jimmie ändrat sig till marängsviss. Det är väl människans påfund. Att alltid göra sina närmaste tillags. Vad vet ja. Nu ska vi varjefall handla. See ya!

PS. Bilder kommer ikväll! Vi har även bytt lampan till ugnen nu, så att alla vet :P Syftar speciellt på Jimmies mamma som tyckte vi var roliga som satt och lyste med ficklampan i ugnen ;D DS.

1 kommentar:

  1. Haha! Ja, det tyckte jag verkligen! Jimmie brukar ju ha lite lustigheter för sig, så jag blev inte förvånad. Sitta och leka ugnslampa eller springa i luften som Kalle Anka är väl ungefär lika tokigt?

    SvaraRadera