torsdag 14 oktober 2010

Klädeslöss?

Nädå, vi har inga löss. Inga ohyrer överhuvudtaget. Något sjukt tacksam för det. Känner att jag har varit för nära ohyra, med tanke på föregåenede lägenhet. Vill helst inte tänka på det.

Vår fina tvättväska!
Åter till ämnet. Klädeslöss. Ja, jag börjar undra. Vet inte ens om det finns... Vi hade varjefall tvättid idag. En sak som jag alltid undrar över och kommer antagligen alltid att undra över det tills jag får ett vettigt svar. Frågan är, varför Jimmie har hål längst ner på alla sina T-shits. Jag fattar det inte! Antingen har han klädeslöss, eller så går dom bara i sönder. Vad vet jag. En sak som jag faktiskt vet, är att det är ingen ohyra som har kommit med från andra lägenheten. Dels för att dom bara äter mat, och för att Jimmie har haft dessa hålen ett bra tag. Dessutom dyker nya hål ständigt upp! Får fortsätta klia mig i huvudet.

På tal om tvätt. Idag investerade vi en tvättväska, om man kan kalla det för det. En väska som man lägger all ren tvätt i när den är tvättad och torr. Skit bra och mycket praktiskt!

Nu ska vi antagligen titta på film. Imorn ska vi till skolan fast att vi är lediga. Vi ska göra lite matte med några i klassen, sen ska Erik baka kladdkaka =) Vi har inte ens bakform, annars hade det bakats flitigt här hemma! Kladdkaka = kärlek till Frida, efter Jimmie förstås!

5 kommentarer:

  1. Och jag som trott att det är fel på min tvättmaskin! Ja, vad han sysslar med förstår vi inte. Men det är verkligen märkligt, och något jag också har reagerat på. Kanske ska vi pröva 118800??

    SvaraRadera
  2. Han skyller på grillen, men det tror jag inte på! Han måste göra något med tröjorna så att det blir hål i dem. Får fortsätta klia mig i huvudet, eller så kanske 118800 är en bra idé :P

    SvaraRadera
  3. Visst har han grillat en hel del, men att han skulle ha förstört så många tröjor på det?? Nja, jag tror det är något annat. Om du kommer på något svar, så berätta! Jag ska också fundera, och meddelar förstås dig om jag kommer på något.
    Förresten. Det händer väl bara på t-shirtarna? Inte på koftorna, väl?

    SvaraRadera
  4. Ja precis. Det är bara på t-shirtarna. Riktigt mysterium det här!

    SvaraRadera
  5. Om ni kommer på vad som orsakar hålem måste ni meddela detta, för i vissa av mina tröjor blir det också små hål långt ner.... trodde också det var fel på vår tvätt maskin....

    Kram Sara

    SvaraRadera