tisdag 12 oktober 2010

Tur att vi inte brunnit upp... än

Ja det är det kanske. Men om jag ska var ärlig, vi kommer nog inte att brinna upp. I värsta fall är det händerna vi blir av med. Eftersom att det verkar antingen vara dåligt tyg på våra ugnsvantar, eller så är det fel på vår ugn. Samtliga av våra tre ugnsvantar har mer eller mindre allvarliga brännskador efter att vi tagit ut våra ugnsplåtar. Den delen av vantarna som tagit mest stryk är tummen.

Jag tror att vantarna kommer att klara sig hur fint som helst. Jag tror inte så många har missat det, men jag och Frida har upptäckt att vår tenta troligtvis kommer att vara kl 07.20 en lördagsmorgon, den 30:de för att vara exakt. Varken hon, jag eller någon annan är speciellt glad över det, förutom ni som inte behöver göra den!

Det gick en ganska misslyckad reklam på TV:n precis tror jag. Reklamen var för nya bravojuice med ämnen som hjälper kroppens naturliga försvar. Då ser man en kvinna som häller i nyttiga ämnen i juicen. Men på den ena burken hann jag läsa att det stod HG på. För er som läser och inte läst så mycket kemi kan jag informera om att detta är förkortningen för kvicksilver. Var jag minns är detta varken hälsosamt eller nyttigt för någon levande varelse.

Frida mördade precis min glädje över missen... Hennes förslag var att det kanske ska stå H9, vilket det antagligen gör. Men jag tycker fortfarande att min observation var roligare =D. Tänkte lägga in filmen så ni kan bedöma själva. Pausa vid 17 sekunder så ser ni vad jag menar. Personligen tror jag att Frida har rätt...

1 kommentar: