torsdag 7 oktober 2010

6 oktober den nya fredagen den 13:e


Igår var nog den mest absolut jobbigaste dagen på mycket lång tid! Egentligen började väl tråkigheterna i tisdags kväll... Vi var på väg hem från labben vid 19, det vill säga att det är ganska mörkt då. Som tur var har både jag och Jimmie cykellampor både fram och bak, eftersom vi inte vill ha böter på 500 spänn. I så fall kan vi ju lika gärna ta bussen. På väg upp för den sista backen, typ 500 meter hemifrån, så fastnar min lampa på ett konstigt sätt, så när jag hoppar av cykeln för att fixa den, lyckas jag slå i cykellampan så att den flyger och går i tusen bitar!!! Visserligen var den ganska gammal och lite sliten, så egentligen ingen stor förlust, men ändå en förlust.

Dagen efter, alltså igår, gick vi till Teknikmagasinet eftersom det var det enda stället i stan vi kunde hitta som säljer cykellampor till ett rimligt pris. Dåligt att inte Claes Olssons finns här! I alla fall, fick köpa en ny cykellampa för 100 spänn. Helt okej. Den håller ett tag tänkte jag. Sen när vi kom hem satte vi fast den på cykeln och jag såg fram emot för att prova den samma kväll.

En bild som får mig att skratta tills
jag gråter. Vår Mii-gubbe, Algot :)

Vi stack till skolan vid 17 för att vi skulle på alkoholutbildning i två timmar. Direkt efter det var det spelkväll på Kåren som sapparna anordnade, alltså vi. Kvällen var lite  dryg med tanke på att den började 21 och slutade 01... Under tiden hände det saker som gjorde mig ganska irriterad.
En klasskamrat till oss frågade om vi hade block och penna att låna ut till honom som han kunde skriva turneringar på. Visst tänkt vi, så han fick låna det, inga problem liksom. Sen var det ju någon som hade snott det från honom.... Vilket jag tycker är sjukt taskigt. Man kan väl fan fråga om man kan låna block och penna som ligger lite avskilt av en anledning...? Tydligen inte.

När vi fick reda på att det var borta, fick vi ju gå och leta reda på det. Blocket hittar vi under en väska, SLAKTAT! Typ halva blocket var utrivet. Sen hade ju puckona skrivit med spritpenna som hade gått igenom ytterligare tio sidor som numera inte går att skriva något vettigt på. Måste bara undra vad det är för idioter som bara tar ett block, slaktar det och sen inte lämnar det tillbaka. Ja, pennan. Asså visst, det är en penna, 50 spänn visserligen, ganska speciell penna och otroligt skön att skriva med, den fick vi aldrig se igen. Vi gick runt och letade och frågade. Ingen visste var den var. Vi har alltså med tjuvar och lögnare att göra. Lyckat att dom aspirerar till nästa års sexmästeri. Seriöst det kommer att bli... 

Tanken var dessutom att vi skulle sticka runt 23.00 - 23.30, eftersom vi hade matematikföreläsning 8.00 dagen efter, men icke, eftersom vi gick runt och letade. Kände att frustrationen bara steg inom en. Trodde vi hade med vuxna människor, men icke. Förbannat trött jag blir på sånt!!!

Vid kvart över tolv började vi trampa hem, troligt trötta, frustrerade, ja allt jobbigt! Hinner cykla 300 meter ner för en backe och min nyköpta cykellampa flyger av och går givetvis i sönder!!! Jag tror aldrig jag har varit så jävla förbannad i hela mitt liv!!! USCH!! Var så jädrans irriterad så att det var inte långt ifrån att lampjävlen flög i havet!!! Tror ni inte att polisen kör förbi oss dessutom fem minuter senare!? Trodde jag skulle smälla av! Visserligen var dem för långt bort för att se oss.

Väl hemma, vid halv ett, irriterade som två bin, gick vi och la oss. Ingen av oss var direkt trötta...
Somnade nog vid halv två. Fick sova fyra timmar. Klockan ringde 6.15. Matematikföreläsning 8.00. Verkligen ingen bra dag!!!

Lösvikts-te från T-boden
Idag har vi varjefall gjort något som vi inte gjort förut. Vi har varit i T-boden och köpt lösvikts-te. Så otroligt gott! Det var inte lätt att hitta något som vi trodde vi skulle gilla bland alla 200 sorter som fanns i butiken. Gott luktade där inne med!

Det speciella med detta teet är att vattnet inte får koka utan det ska bara sjuda för att få fram alla smakerna. Till en början smakade det inte så gott, speciellt inte när man inte hade något i. Jag brukar ha mjölk och socker/honung i. När teet hade svalnar lite, och mjölken och sockret hade blandat sig, så var det otroligt gott! Jisses. Eftersmaken som kom efter 10 sekunder var underbar. Riktigt, riktigt gott! Något som både jag och Jimmie rekommenderar!

Vi köpte två olika svarta, fruktiga teer. Mambo Jambo och Mors lilla olle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar