fredag 15 oktober 2010

Middag!

Ibland är det synd att det inte finns smak- och luktdatorer. Vår middag var sjukt god. Godaste på länge till och med! Kan bero på att vi inte äter fläskfilé så ofta. (Ja jag vet att vi har ätit det typ två eller tre gånger innan, men innan dom gångerna) Här är receptet om någon är sugen på att göra det någon gång. http://www.recepten.se/recept/limefile.html

Bild som lovad kommer här! Jag lovar, det var lika gott som det ser ut på bilden! Hade kunnat äta det igen även om jag är mätt! Såsen var underbar. Ibland var det söt, ibland stark och ibland lite syrlig. Mycket spännande och väldigt kul med en sås som ändrar smak undertiden man äter den.
MIDDAG!
Sen har smidiga Jimmie varit i faten igen...
Ja, han har skurit sig på köttkniven... igen! Givetvis hände detta när han diskade. Förstår inte hur han lyckas. Förhoppningsvis lär han sig av sina misstag och inte lyckas med detta flera gånger. Förstår inte hur jag lyckats undan så lätt. Han har väl bråttom när han diskar...

Får ju inte glömma att nämna vad det blev för efterrätt, som vi kommer äta om fyra timmar eftersom vi är så mätta nu! Frågan var ju kladdmuffins eller marängsviss. Givetvis blev det marängsviss, eftersom Jimmie tyckte jag skulle ha det. Han påstod att jag har gått och tjatat om det i några dagar... Undrar vart han har fått det ifrån (A)

2 kommentarer:

  1. Oj, vad det ser gott ut! Det ser jag fram emot att bli serverad...
    Jag tror du och jag, Frida, ska göra en deal: du vaktar och hanterar köksknivarna i Karlskrona, och jag gör det här hemma;) Var han min son fått sin klantighet ifrån???

    SvaraRadera
  2. Ser mycket gott ut!!!!
    Frida,det där med jimmies fingrar, det kanske är hans sätt att säga att han inte vill diska ;)
    Jimmie, var rädd om dina fingrar, även om du är trött på att diska ;}

    SvaraRadera