onsdag 13 oktober 2010

Ugnjävel

Japp, jag säger det rakt ut, UGNJÄVEL. 

Ugnen är faktiskt helt ok, så ugnjävel är kanske ett starkt ord för den. Den är bra att laga mat i, men inte mycket mer skulle jag tro. Men inte nog med att ugnen är liite för stor så i att plåtarna knappt får plats och ofta blir snea, den bränner upp våra ugnsvantar också som jag sa igår. Dessutom gick lampan i ugnen sönder idag. Som tur var skulle vi äta infrysta rester idag, men vi provade att göra hemma gjorda chips i den. Armerad med ficklampa fick vi sitta framför ugnen och lysa in för att se hur det såg ut. Det var lite svårt att se eftersom ficklampan reflekterades i ugnsglaset. Men goda blev chipsen! Dessvärre blev det ingen bild, de blev uppätna ganska snabbt.

2D-pussel
Vi har också köpt ett slags IQ-pussel idag. Det är riktigt riktigt svårt, och Frida har suttit klistrad framför det under ett par perioder under dagen. Att förklara hur det ser ut blir svårt, därför visar dessa två bilderna hur det ser ut. Den högra bilden visar hur det ser ut när man lagt pusslet i 2D och den under till vänster visar hur det ser när man lägger det i 3D. Det finns olika nivåer på varje pussel (man får ett visst antal bitar placerade). Men det är riktigt riktigt svårt även om man får hjälp... Speciellt 3D. 

3D-pussel
För övrigt idag har det inte hänt mycket. Vi har varit i skolan, halvsovit på en föreläsning som egentligen inte är speciellt givande. Det mesta hittar man själv med en google-sökning. En tråkig nyhet jag fick idag var att min kära lilla mormor inte kan komma till Karlskrona som planerat. Men hon får komma hit någon annan gång istället!

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag kan se er sitta där och lysa in i ugnen:) Hade ni en eller två ficklampor?;)

    SvaraRadera