lördag 16 oktober 2010

Dagens inlägg

Då vart det dags för dagens inlägg. 

Idag har det inte gjorts speciellt mycket egentligen. Det är nu exakt två veckor kvar tills det är dags för tenta, och då passade jag och Frida på försöka räkna förra årets tenta. Det gick både bu och bä. Efter många timmars slit hade vi bara hunnit med tre uppgifter. Men eftersom att det är sex uppgifter på hela tentan och gränsen för godkänt ligger på tre poäng är vi ganska nöjda. Vi ska försöka göra de tre sista imorgon efter aktiv-fix dagen.

Aktiv-fix dagen är en dag då så många som möjligt samlas utanför kåren för att sedan gemensamt utföra diverse uppgifter som krävs för att rusta upp kåren. Det kan vara enkla saker som att städa i skrymslen och vrår som ingen varit i på länge. Eller saker som att måla lite här och där. Det kommer säkert gå bra imorgon, bara att det börjar klockan tio, och vi måste gå upp halv nio...


Vid ungefär klockan sex idag blev det middag. Vi gjorde något som vi gjort förr, kyckling med citron, honung och rosmarin glaze. Gott blev det och vi är mätta och glada. 

Frida har även fått ett nytt spel till vårt Wii idag som heter Just Dance 2. Om hon älskade ettan vet jag inte vad hon gör med detta, antagligen kommer hon sova med detta spel under täcket eller kudden. Men jag måste också erkänna att de tär faktiskt ganska kul. Men jag har kommit på varför jag inte är bra på musik spel. I alla musik spel är det oftast musik som jag själv inte är speciellt intresserad av, eller har lyssnat på innan.




Nu ska jag nog göra lite varm choklad med grädde, Ha det bra :D

3 kommentarer:

  1. Vad gör man på det spelet? ;)

    SvaraRadera
  2. Just dance, just dance, just dance!!
    (jag och Frida är nog de bästa fansen ever på det spelet, hahah)

    SvaraRadera
  3. Man dansar Linn, varför heter det annars "Enbart Dans 2". Jag tror ni är större fans än mig i alla fall Sabina ;)

    SvaraRadera