onsdag 27 oktober 2010

Imorgon gäller det!

Imorgon är det dags för våran första tenta! Känner inte för att gå och lägga mig, för då måste jag gå upp! Förhoppningsvis går det bra. Det jobbiga med detta ämnet är att det är svårt att plugga till. Säkerhetstekniken är en slags introduktion till hela vårat program, det vill säga att det bara rör på ytan av alla ämnen som vi kommer att läsa under dessa fem år. Man vet liksom inte exakt på vad man ska fokusera på. Har man då 10 föreläsningar med ca 40 - 50 sidor för varje föreläsning, som dessutom är på engelska, så man måste sitta och leka tolk dessutom, så blir man lätt förvirrad kan jag säga!

Precis hemkomna från en härlig helg i Helsingborg. Vi fick massa saker gjort. Bl.a. var vi på Netonnet som precis har öppnat i Helsingborg. Mycket folk var där! Nästan för mycket folk! Vi köpte en lite radio som vi har i köket. Fungerar den... Nej. Så ledsen jag blir!!! Eller den funkar.. ibland. Den brusar för det mesta, sen kan det helt plötsligt sluta att fungera. Vi får väl se hur länge vi pallar med den. Grannarna får se upp så att dem inte får en lime-grön liten radio i huvudet när dem passerar vårat köksfönster.

Tror det eller ej, men kylskåpet ekar. Kanske inte är så konstigt och man inte har varit hemma på fem dagar... Eko.. eko.. eko... Vi var visserligen precis och handlade eftersom vi kom på att vi måste ha med lite förfriskningar till tentan imorgon som varar i fem timmar... Jag håller mina tummar och tår för att det ska gå bra!

1 kommentar:

  1. Och jag håller också alla tummar och tår för er!! Lycka till!

    SvaraRadera