fredag 26 oktober 2012

Tofflisar

Nya tofflisar :)
Imorse var det inget projektmöte, utan vi jobbade hemma. Det innebar att ta igen sömnen som vi missat denna vecka! Vaknade klockan elva när Jimmie gick för att handla bröd, som han glömde köpa igår. Vaknade sedan igen runt halv tolv när Jimmie kom och petade på mig. Var riktigt trött, även om jag fick sova ca 9 timmar. När jag väl kom upp så såg jag att det stod ett par mysiga innetofflor med en lapp på, "Till min Frida <3". Söta Jimmie hade varit borta och köpt ett par innetofflor till mig, i samma veva som han köpte bröd. Han är en liten buse :) Han ville först ge dom i julklapp, men det var för långt dit. Sen tänkte han till den 9:e då vi har årsdag, men det var tydligen också för lång tid dit, så det blev idag :) Blev jätteglad, för mina andra älsklings tofflisar börjar trilla ihop :(

Glass i stora lass! :)
Idag kan vi ha gjort den absolut godaste chokladglass som vi någonsin har ätit! Jisses, helt obeskrivligt god. Jag tappade nästan andan så sjukligt god den var. Det är även krossade maraboukakor och peanutswirl. Här är receptet ifall ni bli sugna :) Gott, gott, gott!!! 

Denna dag har även bjudit på snöblandat regn. Jimmie studsade runt i lägenheten när det mest var snö som föll. Känns som att det snöar överallt i Sverige just nu. I år kanske snön kommer tidigt. Jag blir bara lite orolig för tåget som jag ska ta till Göteborg på torsdag. Hoppas  SJ har fixat sina "snö"-problem då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar