söndag 21 oktober 2012

Kakmonster

Vi har gått och blivit små kakmonster. Kan bero på detta mörka mys-väder. Tända ljus och te. Då vill ha man ha något att knapra på :) Först var det våra dumlecupcakes. Mumsigt värre. Förra veckan gjorde vi chokladbiskvier. Helt otroligt gott. Inget man äter speciellt ofta. Idag blev det brysselkex. Låter som att vi är värsta pensionärs paret, men så är det inte. Det är bara gott att ha något till vårt te :) 

En sak som jag fick veta för typ tre dagar sedan, angående våra kakor var minst chockerande. Nädå. Men Jimmie erkände att han har ätit en biskvi varje gång har har varit ute och hämtat vårat te och biskvi. Alltså åt han två och jag en, medan jag trodde att vi åt varsin. Elakt! 

Imorse vaknade jag till av att Jimmie gick upp ur sängen. Halvdöd som jag var, frågade jag honom av en vana, vart han skulle. Man vet ju aldrig vart han är påväg. Visserligen var klockan tio men han brukar ligga kvar i sängen och inte studsa upp. Han sa att han skulle fixa med frukosten, så jag vände på mig. Sedan vaknar jag till av att jag hör att han går ut låser dörren. Somnar sedan om och vaknar sedan när han är hemma igen och frågar hur många baguetter jag vill ha till frukost :) Söta lilla Jimmie hade varit och köpt baguetter som man värmer i ugnen :) En annan sak som han också överraskade med var pressad apelsinjuice. Det är hur gott som helst och det kändes nästan som att det var sommar. 

1 kommentar:

  1. Bra Frida att du är observant på när Jimmie börjar vandra runt ;)

    SvaraRadera