lördag 27 oktober 2012

Maränger

Jimmie skrev en "filåt"-lapp, för att han väckte mig
Inatt fick man sig ett brutalt uppvaknande igen. Fösta gången det hände sa jag att någon av oss skulle flytta, men det har inte blivit så. Hade haft väldigt svårt att leva utan Jimmie :( Han väckte varjefall mig genom att han "levede" ut sin dröm, som han som vanligt inte har koll på. Väcktes av att en arm slog till mig i ansiktet :( Jag skrek så klart till och Jimmie vaknade som tur var direkt. Första gången det hände, så vaknade han inte direkt, utan vi hade krig i sovrummet :( Förra gången det hände kunde jag inte sova på en vecka, för jag var så rädd att han skulle slå till mig eller liknade :( Tycker så synd om söta Jimmie eftersom han inte själv vet vad han drömmer eller vad som orsakar det. Det konstiga är att han alltid "går på" mig direkt. Det har inte hänt att han bara sätter sig upp och börja slåss med luften. 

Häromdan gjorde vi glass, som ni kanske såg i förra inlägget. Då skulle man ha 5 äggulor, vilket resulterade att vi hade 5 äggvitor kvar. Vi bestämde oss för att göra maränger av vitorna. Sagt och gjort, så blev det ca 100 fina och kispiga maränger och så fick jag använda spritsen :) Mycket nöjd och mycket smaskigt.

Nu ska vi fortsätta avverka matkoman vi har lyckats få efter en god middag + efterrätt. Sen får vi se om vi orkar dra oss till kåren. Ovvarna ligger i frysen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar