fredag 5 oktober 2012

Överraskning! :)

Som jag skrev igår. Vi har tur och otur varannan dag. Idag när vi cyklade hem såg vi några otrevliga moln som hängde över Trossö. Dessa moln ville vi inte träffa på ifall de skulle ge ifrån sig en massa vatten. När vi går in i byggnaden så regna det inte. Vi går sedan in i lägenheten, tar av oss ytterkläderna och går in i köket. Precis så bara vräker det ner! Helt sjukt. Vad kan det ha tagit för oss att hänga av oss jackorna och ta av oss skorna. Två minuter? Vi hade en jäkla tur med andra ord :)

Som jag skrev häromdan så skulle vi fira våran 5 år och 11 månaders dag idag, eftersom den 9:e är på tisdag. Det började med att jag fick en kryptisk lapp när jag kom hem. Där stod att jag skulle vara beredd på äventyr :) Direkt dyker en massa idéer upp i huvudet, eftersom jag är en person som alltid ska ha koll på allt :P 

Vi spelade lite just dance 4 till vårat xbox som kom på posten idag. Roligare än på wiiet, eftersom man slipper kontrollerna. Gick sedan och duschade och när jag kom ut hade jag fått ett nytt kryptiskt meddelande. "Laga en god middag och njut". Jimmie lagade entrecot och potatisgratäng med kokta morötter och hericot verts, sååååååå gott! :D Sen kom nästa meddelande. "Ät sufflé". 

När den rykande varma dumlesufflén kom in på bordet kom det sista meddelandet. Var redo för promenad vid 20:45. Då kunde faktiskt lista ut vad det var vi skulle hitta på :) Vi skulle på bio!! :D Däremot visste jag inte vilken film vi skulle se. När vi var påväg till bio kom jag på vilken film det var vi skulle se. Ted. En film som faktiskt inte alls var som jag hade förväntat mig. Trodde den skulle vara gulligullig(förutsägbart slut), men det var den inte. Dock var det väldigt speciell humor emellanåt som alla 15-åringar satt och garva åt. Man måste nästan ha sett lite för mycket på family guy, för att förstå humorn emellanåt, men den var ganska rolig ändå. 

Nu är vi riktigt trötta, trotts att vi har hällt i oss varsin halvliter cola. Så det blir till sova om en stund. Imorn blir det antagligen en sväng inom H&M för att kolla på jeans till Jimmie-ponken ;) 

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar