tisdag 30 november 2010

Jag är glad att jag inte är som min kära mor

Japp, som titeln påstår är jag glad över att jag inte är som min mamma. Här har det snöat nästan konstant sedan ett par dagar tillbaka, och det faller ännu. Vilket min kära mor aldrig hade klarat av. Dessutom har havet frusit till is det också, och det är inget som händer varje dag. Vilket medför att jag tror ännu mer på teorin om att jag ska vara glad att jag inte är som min mamma. Man kan nog på ett lite överdrivet vis påstå att detta är helvetet för henne. Då har helvetet med andra ord frusit till is. Hela saken blir inte mycket bättre när man vet att det hänger gigantiska istappar från diverse stuprör och fasader. på grannhuset finns det en liten istapp som vi hoppas att ingen får i huvudet. Vi försökte ta en bild på den men jag vet inte hur mycket man ser.



Idag har jag och Frida dessutom kommit på det är hemskt att vara student. All tid i världen bara försvinner. Idag hoppade vi av bussen 19.30, gick och handla tills 20.00, fortsatte hem och lagade mat tills halv nio, svalde maten på en kvart för att sedan sjunka ihop framför TV:n och försöka slappna av. Vilke menas med att man börjar fundera på allt man måste göra. Programmerings projektet, projektet inom analysen + seminare övningarna... Samtidigt som man vill slappna av och hinna göra saker som bara stressar en. Men givetvis klarar vi av det =D. We are no quiters.

Det var nog allt för idag, annars får jag skriva igen.

=)

2 kommentarer:

  1. Du känner din mor väl, det märker jag. Var glad för att du inte är SOM din mamma, och var ännu gladare att du inte ÄR din mamma ;)

    SvaraRadera
  2. Den där kommentaren gillas !!! hahaha

    SvaraRadera