torsdag 4 november 2010

Just another Thursday

Lunch
Idag började dagen med matteföreläsning i fyra timmar. Trodde jag skulle dö. Till och med Martin som satt och hällde i sig kaffe höll på att somna. Då är det kris! Efter dessa fyra otroligt dryga timmarna var över käkade vi hemlagad lunch. Någon slags falukorvsblandning med ris, som kanske inte ser så gott ut, men som var sjukt gott!

Lektionssal med havsutsikt! :) Föredetta mattesal
Efter en timmas lunch var det dags för tre timmars programmering.
Första gången någonsin för min del. Det gick mycket bra tyckte jag.
Vi har verkligen en jättebra lärare! Han förklara allt mycket pedagogiskt och är väldigt mån om att alla ska förstå vad dem gör.

Sapptröja!


Efter programmeringen var det dags att dra ner till sapparna. Det är fiaslag hela helgen som vi ska vara med och hjälpa till att fixa. Helgen kommer vara fullspäckad med massa jobb. Imorgon kväll/natt är det jobb på kåren, sen sovsalsvakt mellan 04.00 - 06.00. Hinner knappt hem och sova, för klockan 12 är det nya saker som händer. Lär inte blir så mycket sömn denna helg, men kul hoppas jag på att det blir. Är väldigt glad för att jag och Jimmie hamnade i samma grupp. 

Äntligen har våra sapptröjor kommit. Så fina! Jag och Jimmie beställde varsin hoodtröja och varsin t-shirt. På framsidan, på bröstets vänstra sida, sitter våra nollenamn. Jag heter "Hjärter" och Jimmie heter "Lappen". Vi är mycket nöjd med våra inköp.

2 kommentarer:

  1. ingen bertil med andra ord :P glad för er skull xD

    SvaraRadera
  2. Trevlig "liten" lektionssal.. Sköna stolar och fin utsikt. Tack för rundvandringen. Hoppas Lars kan ge wiiet en återställare :} Och... ni är inga sappäckel, ni är SAPPNOSAR. Krama varandra från mig;)

    SvaraRadera