söndag 7 november 2010

En väldigt lång helg!

För att få en uppfattning om storleken på fiabärdet
Vi har knappt varit hemma denna helgen. Det har varit fia turnering hela helgen, vilket innebär att folk från runt om i landet kommer upp/ner hit för att spela på nordens största fia bräde. Jag lovar att det är riktigt stort! Som sagt vi har knappt varit hemma denna helg. Det började i torsdags, sen i fredags var själva turneringen då det bl.a. var upp till bevis för sapparna att  visa hur duktiga vi var på att sätta upp det äckliga fiabrädet, som vi hade övat på i ca tre timmar i måndags. Efter det var det jobb på kåren som var första gången för både mig och Jimmie. Det var roligt, förutom att det knappt var något folk på kåren och att det var en annan kille där som gärna hade dödat mig om blickar hade kunnat döda... Regler är regler, så jag hade ändå rätt. 

Denna kårkväll kom vi hem halv fyra på morgonen. Vi gick hem, tog 45 minuter... Vi fick sådär ca 6 timmars sömn sen var det upp och hoppa igen. Vet om att det var många som inte fick mycket sömn denna helg, men de flesta av dem är vana på att vända på dygnet, samt att dom är lediga på måndag och kan sova ut. Tyckte det var skönt att få mina sex timmars sömn, även om det är för lite för mig. Fungerar inte om jag inte får drygt åtta timmar... 

Vi kom till kåren vid tolv, då vi skulle sitta sovsalsvakt... Jättespännande... not. Efter den sega timmen bar det hem igen för att käka lunch. Jag och Jimmie hann dock somna två minuter på soffan, sen var det dags att dra tillbaka till kåren för att förbereda kvällens piratsittning! Vi fick thaimat och givetvis var det sapparna som skulle servera. Sen var det dags för spex. Tänker inte ens berätta vad vi gjorde, klöks av tanken... men tänk sappäckel, spott, glas, drick och lista ut resten själva! Inte så uppskattat av publiken. Kan faktiskt förstå dem, men samtidigt, vi är sappäckel! Det andra spexet var varjefall mer uppskattat. 

Efter sittningen var det dags att städa och sedan sitta sovsalsvakter igen. Vi kom hem i mer rimlig tid, 23.45. Somnade direkt när huvudet lades på kudden. Jimmie försökte prata med mig om något som jag inte minns, var så sjukt trött. 

Idag var det städning efter grisarna rent ut sagt. Bara äckligt tycker jag. Städa upp efter grisar som har varit berusade i fyra dagar. Kan säga att det var bara äckligt. Speciellt när man är pedant som jag. 
När vi kom hem var det mat, duscha, Gossip Girl, laga lucnh tills imorn. Härnäst är det sängen som kallar. Måste bara vänta på att lunchen svalnar lite så att vi kan lägga den i burkar. 

Godnatt allesammans!

1 kommentar:

  1. Inte bara lång helg den verkar ha varit mycket händelserik :)

    SvaraRadera