söndag 14 november 2010

Galet!

Ser lite bedrövad ut...
Igår fick vi våra efterlängtade ovvar! Givetvis skulle de invigas. Vi hade blivit ombedda att ta med oss handduk och varmt ombyte. Man kunde nästan redan då räkna ut vad skulle hända. Vi blev indelade i två lag, senapslaget och ketchupslaget, där man skulle skydda sin drottning. Såklart blev man drottning, inte så speciellt konstigt kanske. Var ensam tjej på ca 20-25 personer. 

Det hela gick sedan ut på att man skulle använda sig av ketchup och senap för att kladda ner varandra, samtidigt som man skulle skydda drottningen. Tror ni att jag var utsatt eller? Nädå, varför skulle jag vara det...? Klart som tusan att jag var! När ens ammunition var slut (drottningarna fick inte ha någon) så var man tvungen att göra ett fint kast eller liknade, på en pressening med såpa, vatten och ägg, samtidigt som man fick mjöl över sig. Nämnde jag att detta var igår, i NOVEMBER! Om man var riktigt duktig fick man filmjölk. Jag kommer inte kunna äta det, på jag vet inte hur lång tid!

Min otroligt sexiga rygg
Glömde ju nämna att jag var i senapslaget, och att ketchuplaget skulle spruta ner mig med ketchup. Jag hatar ketchup. Fy fan. Typ äckligaste jag vet. Just i det tillfället skulle man vilja vara allergisk mot tomater... I slutet av detta så kallade krig, lyckades en från ketchuplaget få tag i mig, slängde ner mig på marken och höll fast mig, medan en annan i det laget hällde filmjölk över hela ryggen. Yeah... Behöver jag nämna att (lyckades) bli mest nedkletad?






Jimmie glider
Efter det skulle vi krypa, med förbundna ögon, på beachvolleybollsplanen och leta efter öl som vi sedan skulle hälla på dom andra som fortfarande letade. En annan sak som vi också skulle göra var att bilda en ring genom att sitta i varandras knän. Tror det är första gången Jimmie inte var speciellt kramsugen, med tanke på hur min rygg såg ut.

Vi tog bussen hem. Vet om jag ångrar det eller inte, men blickar fick vi. Hela bussen var tyst i de 10 minuterna som vi åkte. Vi stod framför ett par som till en början satt och pratade, sen när dom såg att hela mitt hår hade ketchup och filmjölk i hela håret blir de tysta... Sen var det en gammal tant gav oss riktigt sura blickar. Man såg verkligen att hon tänkte, har de inte råd att tvätta? Tänkte gå fram och berätta för henne hur det egentligen låg till. Hoppas att hon fattade att vi var studenter, det stod trottsallt Helsingborg på min tröja...

Den fina ringen
 Väl hemma var det duschen som kallade först av allt. Tog 1½ timma att duscha oss rena, med ovven på. Man får nämligen inte tvätta den om man inte har den på sig när man gör det. Var tvungna att tvätta kläderna också eftersom det hade läckt igenom ovven. Kan ju säga såhär, kläderna är fortfarande väldigt blöta, då har det redan gått en dag... Efter den "härliga" duschen var det bara att börja på maten. Vi var så hungriga och trötta! 

Senare på kvällen var det förphest hos Bulten och sen kåren. Vi velade lite först, med tanke på att vi var så trötta, men vi bestämde oss för att gå dit. Kul var det! Vilket jävla kväll! Sexistenz var med förphesten, då de kom med dônk. Sen skulle vi sjunga och oavsett om vi skriker ihjäl oss (som Jimmie, han har tappat rösten) så hör dom ändå någon jävel andas 3 km bort. Tycker det är lite spännande när dom säger åt oss att sjunga, när vi sappar ändå aldrig kan göra något bra... Spännande ekvation. En ekvation som saknar lösning kanske?

Kåren. Säger bara GALEN!

(Linnés bilder)

2 kommentarer:

  1. Öh ni verkar ha det "trevligt" på era möte... :)

    SvaraRadera
  2. man får ju inte vara rädd för att få skit under naglarna ;)

    SvaraRadera