fredag 12 november 2010

It's been a while

Tjenixen, det var ett tag sedan jag skrev. Men jag tänkte berätta om vår sjukt underbara middag idag. Men jag har tänkt att börja berättelsen från klockan 7 i morse. 

Klockan sju i morse hände det inte speciellt mycket här i lägenheten. Både jag och Frida låg nog som två döda sillar i våra sängar. Eftersom att vi har så himla mycket att göra om dagarna med skolan, tvätta, diska, laga mat allt! Därför är vi mycket trötta och sover väldigt gott om nätterna.
När klockan väl ringde halv åtta var det dags att gå upp, äta frukost och åka till skolan för att lära sig lite programmering. 

Fylld örtspäckad kyckling
När vi kom hem gick vi och handlade lite grejer tills maten vi skulle ha på kvällen. Väl tillbaka åt vi lunch och Frida satte sig och började programmera lite till. Jag själv påbörjade maten. Eftersom vi inte kunnat vara med på våra släktingars gås, respektive kalkonmiddag tänkte vi att vi måste göra något själv. Vi hade därför tinat en hel kyckling under nattens gång som vi tillagade idag. Det blev så gott så att vi nästan höll på att avlida. Men tid tog det! Jag började med maten vid 14 och den stod färdig på bordet vid 17. Men både jag och Frida kan intyga att det var lätt värt väntan. 

Örtspäckad kyckling under tillagning
Nu ikväll har Frida varit lite mer produktiv inom programmeringen och jag lyckades lösa några analys i en variabel uppgifter som ska vara inlämnade på måndag och vi är nöjda med det. Vi satte oss sedan för att kolla på en film, som heter The backup plan. Den var någorlunda udda, men ganska rolig. 

Den örtspäckade kycklingen är klar
Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra, så jag satte mig för att skriva lite om dagens bravader. Just det! Länken till vår goda kyckling kan läsas här: http://www.kokaihop.se/recept/helstekt-ortspackad-kyckling. Skulle ni få för er att prova det så kan jag verkligen rekommendera att inte skippa den biten där man stoppar in smöret under skinnet. Det var så mycket lättare än jag trodde det skulle vara, och det blev så mycket godare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar