söndag 4 november 2012

Göteborg

Nu är jag hemma igen efter en underbart rolig helg hos Sabina. Hittat på en massa kul och jag har fått se Göteborg, som jag inte tidigare har besökt. Pappa läste på Chalmers en gång i tiden, så det var roligt att se vart han hade gått i skolan och vart han har hållit hus som ung. 

Göteborg är som sagt en stor stad, Sveriges näst största för att vara exakt. Vi gick runt i massa kul affärer som inte finns i Karlskrona. Gick på avenyn och ner till statyn Poseidon. Vi skulle gå och fika någonstans men det glömde vi. Hade nästan gått runt hela dagen, så vi ville nog antagligen hem. Innan vi åkte hem skulle vi inom systemet. Där var det en hel del människor en fredag eftermiddag. När vi kommer ut ser vi att dom har fått stänga systemet tillfälligt för att det var så mycket folk i affären. Kön utanför var inte liten kan jag säga. Tror aldrig jag har varit med om det innan alltså. 

Igår var på halloweenfest på deras kår. En jättestor byggnad med en massa dansgolv. Slutsålt var det också, så det var en del folk. Vi var utklädda till teletubbies. Roligt hade vi varjefall :) Visserligen höll vi på att bli ihjäl klämda när vi skulle hämta ut våra jackor.... 

Idag var det dags att åka hem till Kallekrona. Efter att ha sovit fem timmar var det en aning segt att komma upp. Hann med tåget varjefall. Resan hem var en annorlunda upplevelse. Efter att ha åkt i en timma, blir vi tvungna att stanna i Limmared i 30 minuter, medan vi fick invänta en ambulans. En resenär hade blivit medvetslös och hade antagligen fått någon allergisk reaktion. Ganska otäckt. Dom satt bara tre rader bort från mig. Som tur var kom ambulansen sen så dom kunde hjälpa resenären. 

Eftersom vi blev 30 minuter försenade innebar det att jag skulle missa min buss från Emmaboda, vilket innebar att jag skulle få vänta i nästan en timma på nästa buss. Som tur var hann tåget ikapp tiden och bussen övervägde att vänta de 5-10 minuterna sena som vi hade blivit. Smart gjort av chauffören för annars hade han fått köra en tom buss till Karlskrona. Bussen blev tillochmed full så att barnen fick sitta i knäna på sina föräldrar för att alla skulle få plats.

Nu är jag varjefall hemma. En aning trött. Fått mat i magen. Pulled pork. En stor köttbit som legat i ugnen hela dagen som trillar isär när man rör den. Jättegott! Aldrig ätit innan, men det lär bli fler gånger :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar