torsdag 15 november 2012

Dagen efter...

Idag är det dagen efter gårdagen, och gårdagen innebar "pokernight"! Även om vi bara var fyra stycken så var det väldigt roligt och trevligt i alla fall. Och givetvis spelade jag byxorna av alla!

Eller nja, det gick inte riktigt så bra, och så kan det gå när man spelar med ett gäng nybörjare. Nybörjare brukar inte precis ha någon taktik utan bara går på känsla. Men som jag sa i inledningen, vi var roligt i alla fall! Fast en sak borde jag faktiskt få cred för, jag var nere på fyra vita marker (vita=lägsta värdet) men jag lyckades ta mig upp i toppstriden ett tag senare igen. Pokernight kommer definitivt att bli av igen.

Idag fick vi dessutom ett genombrott i vårt projekt, vilket innebär att vi närmar oss ett färdigt projekt. Ett färdigt projekt innebär fyra mycket glada studenter och det vill väl alla ha?
Jag höll nästan på att glömma, igår var vi i skolan från 10-17, och då behöver man mat! När vi värmt våra matlådor och jag skulle ta ut dom visade det sig att locket på den ena lådan låg lite snett, vilke resultera i att matlådan gled ur min hand och hamnade över hela golvet och min sko. Vilken tur att det bara var pasta med kyckling i spenat- och vitlökssås... Numera skimrar min högersko i en grön nyans med en touch av vitlöksdoft.

Fridas nya favoriträtt har blivit stekt falukorv med blomkålsmos. Den har ätits flitigt här hemma ett antal gånger. Det roliga var att hon var skeptisk mot blomkålsmoset första gånger, men det blev kärlek vid första tuggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar