torsdag 22 november 2012

Nu händer det grejer

Det har hänt en del saker denna veckan. Plus att ingen av oss har haft koll på vilka dagar som är vilka. Måndagen trodde jag var tisdag. Tisdagen trodde jag var måndag. Onsdagen trodde jag var torsdag och idag trodde jag det var onsdag. Inte många rätt. I tisdags var jag dessutom så trött att det tog mig fem timmar innan jag verkligen var helt vaken och funktionell :(

Igår hade vi nätversksäkerhetslabb som gick sådär. Jag och min labbkompis satt och felsökte ett fel i över en timma. Själva grejen skulle kanske tagit 15-20 minuter att göra annars. Sen var det resterade labb vi skulle göra också. Vi kom därifrån efter någon timma. 

I slutet av labben ringde min telefon från en okänt 08-nummer. Brukar inte svara annars, men eftersom jag trodde att det kunde ha varit telia som ville  fråga ifall jag ville förlänga mitt abonnemang, så svarade jag. Något som jag ångrar nu. Det var en liten trög och efterbliven lite skojare som ringde. Han tyckte att jag skulle byta elleverantör och få halva priset på el. Jag sa att jag inte var intresserad tre gånger, och han undrar bara vad det var att inte vara intresserad av. Så sa jag att jag verkligen inte bryr mig. Jag skiter i det. Sen blev Jimmie sur för att försäljaren inte fattade, så han tog luren och satt jag inte var intresserad och la på. Nu får vi bara hoppas att dom inte har spelat in något till deras fördel. Att jag har gått med på något. Kollade nämligen upp dom sen och alla som hade varit i kontakt med dom satt att det hela är en bluff. Så ringer någon och säger att dom är från typ elbolaget eller liknande, så är det en bluff!

Det jag störde mig med hela samtalet var att han tilltalade mig med mitt namn hela tiden. "Men Frida, vad är det att inte vara intresserad av?" "Vet du vad vi ska göra nu Frida..." Bla bla bla Frida. Jävla as är dom! Fattar inte att man vill på med sånt skämt. Hur rekryterar man en sån person liksom. "Hej vi har ett företag som säljer falska tjänster, vill du jobba hos oss?" Tror inte det va. Sen hade han inte koll på något. Han visste inte vart jag bodde eller vilket elbolag jag hade, ändå kunde han säga att deras el var billigare. Blir så jävla arg! Nu ligger dom inlagda i telefonen som "JÄVLA CP AS! SVARA EJ!" och så har jag blockerat dom, så hoppas vi att dom inte stör mig igen! Annars jävlar....

Dagen igår var lite bra iallafall. För Jimmies del. Han beställde en dator i helgen som han fick hem igår. Man blir alltid lite lyrisk när man får nya teknikprylar. Han ska dock vänta med att gå över till den helt, tills vi är färdiga med projektet om en vecka. Alla grejerna ligger på datorn han har nu, så det är inte lönt att flytta runt allt. Fin är den varjefall. En ultrabook, så den väger knappt något. Kan säga att om man vill ha en mac med samma prestanda får man se till att skita pengar bokstavligen. Sådär 18000 får man hosta fram. Överreklamerat skit. Lite mindre än en tredjedel av det priset kostade Jimmies dator. Hoppas ni fixar matten själva ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar