torsdag 29 november 2012

Ge.Mig.Jul!

Nu är det inte många veckor kvar till jul. Om ganska så exakt tre veckor sitter jag antagligen hemma i huset i Ödåkra :) Det jobbiga är att man ser slutet på terminen och man vill bara ligga på soffan och chilla. Tråkigt bara att det är en jobbig känsla som börjar krypa in över en :( Känns inte som allt går på räls längre. Hela tiden är det något som sakta trycker ner oss och när  vi sen hinner ikapp så trycks vi ner lite igen. Ungefär som när man säger att man tar ett steg fram och två tillbaka. 

Först var det dom där jävla djuren som förstörde hela garderoben. Kläderna hänger fortfarande på en gardinstång inne i rummet bredvid. Man blir liksom påmind varje gång man går förbi rummet. Plus att jag hela tiden kollar skeptiskt på små svarta streck :( Sen är det detta jävla idiot projekt vi har. Det är så hopplöst så det inte är sant. Mina ord är så många och dumma, så jag låter bli att skriva dom. Plus att vår kund skulle kunna hitta hit (inte för att det är så stor chans, but still) Man blir bara arg och ledsen varje gång man ska göra något som har med detta skit projekt att göra. Hela produkten är ett skämt! Hela kunden är ett skämt! Fattar inte att man kan vara delägare i ett företag när man inte är läskunnig!!?? Va fan är det för jävla tomte vi har att göra med? Pinsamt som fan alltså! (råkade visst komma lite dumma ord ändå... ) Beundrar Jimmies tålamod som har med puckot att göra. 

Sen är det dessa jävla telefonförsäljare som trackaserar mig hela tiden. Dom tar så mycket tid och så blir man bara så arg. Förra veckan var det bluff företaget Elbolaget som ringde och tyckte jag skulle köpa el från dom. Blir så arg! Jävla bluffare. I tisdags ringde en försäljare från phone house som bara babblade och babblade. Slutade med att jag förlängde mitt abonnemang, vilket jag aldrig skulle gjort. Det tog mig bara ännu mer tid att återställa hans fel. Dagen efter fick jag gå till phone house och säga upp förlängningen. Tydligen var dom inte så glada på honom heller. Klant arsle kallade dom honom :P Det löste sig varjefall :)

Dagarna som är kvar fram till jul går till detta jobbiga projekt och vår flummiga nätverkskurs. Känns inte som att tiden räcker till. När man ska sätta sig med skolarbetet så somnar man, varjefall jag. Jimmie och jag satt med programmeringen innan. Satt lutad mot hans axel så efter ett tag somnade jag! Är trött konstant förutom när jag ska gå och lägga mig :( Kan bero på att det är grått och tråkigt ute och sitter mest inne. Har gjort egna små lyktor som förhoppningsvis ska lysa upp vardagen lite :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar