måndag 26 november 2012

Snark

Att inte få sova ordentligt sätter sina spår. Det var längesedan jag var såhär trött och lättirriterad. VIsserligen är jag ofta trött på mornarna och det brukar ta lite tid att vakna, men idag har det varit brutalt. Har fortfarande knappt vaknat... Efter skolan idag gick jag hem och la mig på soffa. Somnade till fem minuter, sen kom Jimmie med lunch. Resterande tid på dagen har jag legat på soffan för att försöka powernapa eller något och lyckades somna till i en halv timma. 

Hela dagen har kommit ur balans. På måndagar efter skolan brukar annars innebära att vi ska gå och handla, men det hade vi ingen ork till. Vi handlande inte förens vid klockan sex och det var mest för att vi saknade ingredienser till middagen. 

Av någon konstig anledning har vi gått in i princip vart enda möbel vi äger. Det var som Jimmie sa när jag gick in i byrån "den har stått där längre än vad du har stått där". Ligger lite i det. Vi skulle även fuska och börja med julbak. Gjorde lakrits marshmallows, recept. Tror ni inte vi brände den första satsen för att vår termometer inte funkade. Luktade bränt i hela köket. Stackars Jimmie fick gå och handla ny sirap, eftersom den andra tog slut.

Vi har även spenderat de 50 mest prisvärda kronorna på de bästa vantarna jag antagligen kommer att äga. Fingervantar som man kan använda sin touchmobil med. Riktigt smart nu när det är kallt ute :) Jimmie köpte också sig ett par. Riktigt sköna vantar dessutom. Dem är fodrade med fleece, men ser ut som helt vanliga svarta tunna fingervantar.

Nu blir det snart till att sova, för annars lär jag somna i soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar