lördag 10 november 2012

Låt mig sova!

Igår fick vi hem en lapp av våra hyresvärdar, där det stod allmänna regler som det nyinflyttade folken antagligen inte har uppfattat. Antar att det mest syftade till dem. Stod olika saker om att man ska vara tyst på morgon/förmiddag och även på kvällar, då det finns folk som bl.a jobbar skift. Man skulle inte heller tjoa rundor i trapphuset. Problemet är bara att de nyinflyttade barnen ovanför ej är läskunniga... Känner mig som värsta barnhataren, eller något, men det är jag absolut inte. Dock tycker jag inte om när två småglin(runt 3 år gissar jag) tycker det är helt okej att börjar leka pjett i lägenheten ovanför KLOCKAN SJU EN LÖRDAGS MORGON!!!!!!!!!! Fy fan alltså. Jag som dessutom är otroligt lättväckt. Man måste ju kunna säga till sina ungar att inte springa runt så tidigt på morgonen... Speciellt efter att hyresvärdarna skickade ut detta papper igår. Det är inte första gången detta händer. Förra helgen var de uppe vid sex och sprang... 

På dagarna har jag kanske inte så mycket att säga till om, men det är jobbigt att försöka koncentrera sig när man konstant hör dunsar och barn som springer rundor, och även skriker eller gråter. Visserligen undrar jag hur länge dom pallar springa runt, för dom har sprungit runt mer eller mindre hela dagen idag. Hade somnat för längesen om jag var dom.

Småglin är inte det enda jag har blivit väckt av idag. Klockan halv fem väcks jag av en jävla duns ute i hallen och hör att något kom in i brevinkastet. Det jag inte visste var att vi tydligen får tidningen... Den hade antagligen hamnat fel, men vi kan inte lämna den till någon eftersom det inte står namn på tidningarna... Det jobbiga med att detta hände var att jag var i något halvt läge mellan sömn och vaken, så jag blev helt sjukt rädd och hoppade in i Jimmies säng. Han trodde först att det var något han hade gjort, men så var fall inte, som tur var. 

Eftersom vi fick tacka nej till både kalkon och gås denna helgen, så har vi vår egna lilla "mårten". Vi(läs Jimmie) har gjort en hel kyckling i ugnen, som just nu ligger och svalnar. Luktar helt otroligt gott! Senare ikväll blir det bio, Skyfall. Imorn får man hoppas att småglinen har sovmorgon några timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar