tisdag 27 november 2012

Hemlagade marshmallows!

Som ni flesta vet är Frida en liten godisgris! När vi fick hem en tidning från Coop hitta hon ett recept på lakritsmarshmallows som hon inte kunde hålla fingrarna borta ifrån. Detta tror jag Frida redan har skrivit om och ni redan vet, men de skulle ju stå över natten och idag har de blivit färdigställda! Med det menar jag att lämpliga bitar har skurits ut den stora marshmallowskakan och rullats i florsocker för att de inte ska klibba ihop sig. De blev riktigt goda faktiskt men hade kanske behövt lite mer vispning för att bli riktigt fluffiga! Om vi gör dem fler gånger vill jag prova med vaniljsocker i :)

Igår skickade vi iväg en leverans av vårt projekt till vår kund. Allting var inte klart till 100%, men vi har rätt mycket tid kvar innan kursen är slut. Men tror ni inte att vi hade grupp-möte idag och efter tio minuter utbrister Micke: "Nuså! Nu funkar drivern!"... Det är just typiskt, alldeles precis efter att det är för sent fixar det viktigaste sig. Men nu kommer vi (antagligen) bli helt klara till nästa leverans.

Annars har det inte hänt mycket idag. En snubbe från Ph*nehouse (* för att undvika att de hittar hit ;) ) ringde Frida och bad henne förlänga sitt abonnemang, vilket hon ville. Men när hon kollade runt efter samtalet visade det sig att hon kunde få ett bättre erbjudande om hon fixade det själv. T.ex. brydde han som ringde sig inte om att hon var student och erbjöd inte henne Spotify för halva priset. Hon blev lite sur efteråt och sa att hon aldrig skulle svara mer när 08-nummer ringer och då kom jag på en idé! Jag kan svara hädanefter och påstå att jag är Frida :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar