lördag 1 december 2012

Julpynt och julbak

Idag var dagen då vi skulle fixa med allt julpynt och allt julbak. Det blev många timmars pyntade :)  Först fick Jimmie gå och handla kesella till lussebullarna. Det var slut igår när vi skulle handla. Han fick tag i den sista! Flyt alltså :) Vi fixade med degen så vi kunde pynta medan den jäste. Det var några gamla saker och nya saker som vi skulle sätta fram. 

Jimmie fixar apelsin med nejlikor
Vi hade köpt en nya julstjärna som vi har hängt upp i fönstret i vardagsrummet. Jättefint blev det :) Även ljusstakarna i vardagsrummet och i köket har tittat fram. Fick en julstjärna av mina föräldrar (fast vi aldrig vill ha något, så går det inte in i deras huvuden), men det fick stå i fönstret i vårat sovrum. 

Blev jättenöjd med vardagsrummet, men det var bara en liten sak... Det här med gravitationen alltså. Ibland blir man så less på gravitationen!! Vi hade köpt två fina julkulor som vi hade tänkt hänga i fönstret. En tradition som vi har hemma. Efter att ha letat överallt hittade vi äntligen några som var fina och tycke dom skulle få följa med hem. Idag skulle jag hänga upp dom i fönstret och det första som händer är att det jävla snöret glider genom mina fingrar, ner i golvet i TUSEN BITAR! Var så jävla arg och ledsen. Tappade helt lusten med allt som hade med pynt och julbak att göra :( Tur att jag har Jimmie som muntrade upp mig och gjorde mig glad igen :) Jimmie erbjöd sig till och med att ta bussen på direkten ut till Lyckeby för att köpa två nya julkulor till mig <3 Vi ska varjefall ut till Lyckeby imorn och köpa nya :) Imorn får ni se bilder på vår pyntade lägenhet om inga fler kulor får för sig att gå i sönder. 

Häromdan kollade vi på "Sveriges skönaste gårdar" som är ett program som går på fyran. Där var det en gård som specificerade sig på hallon, som dom sedan gjorde en hallon och laktrissås av. Dom gjorde sedan en efterrätt baserad på deras hallonsås som vi provade på att göra idag. Choklad, vit chokladmosse och hallonsås. Visst ser den läcker ut! ! Gott som tusan var den, men en aning frusen när vi skulle äta den. Den skulle nog stått framme en stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar