torsdag 31 maj 2012

Ratattattata, och Invalido!

Sockerkaka!
Känner ni igen dagens ämne? Det skulle nästan förvåna mig om ni gör det, då det första "ordet", är ett ljud jag försöker beskriva. Just detta ljud är det ljud som de två alkisarna i den första sällskapsresan släpper ut sig i närheten av snygga tjejer. Det andra ordet är lite mer uppenbart och det känner ni säkert igen skulle jag tro.

Frida är ett lite kakmonster! Det är antagligen ingen nyhet, men idag fick hon lite abstinens efter sockerkaka. Så, efter att ha bakat en sådan slängde vi oss i soffan efter en lång dags pluggande och tog varsin sockerkaksbit och varsin mugg granatäppleste. Dessa godsaker förtärdes framför just den filmen jag inledde med, Sällskapsresan. Det är en film man inte sett på länge, men den är fortfarande lika rolig. Jag tror att det är roligare att titta på den nu, 32 år senare, eftersom det är stor skillnad mellan nu och då. Exempelvis säkerhetskontrollen på flygplatsen, eller att det "är dags att vända skivan" för att få höra fortsättningen. Även deras high tech kameror, bandspelare och en massa annat som haft 32 år på sig att förbättras en aning eller två.

Om det inte finns något intressant på TV imorgon blir det nog Sällskapsresan - snowroller! Tyvärr är det något bra på TV, Let's Dance 2012 final mellan Molly Nutley och Anton Hysén. Vi har kollat på det sedan start, så varför inte offra den sista fredag kvällen också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar