söndag 13 maj 2012

Konfirmation

Som ni flesta säkert vet så var vi hemma en snabbvisit i Helsingborg över helgen eftersom min lillasyster konfirmerade sig i lördags. Själva konfirmationen i kyrkan var ganska lik de flesta konfirmationer. Det fanns till och med en pjäs med som var med på min och Fridas konfirmation. Jag tycker nog att jag var en mer övertygande Jesus, även om jag inte dog på det kors som rollinnehavaren fick denna gång. Vi fick även ett tillfälle att träffa vår egen konfirmations ledare, Ankan, och hennes underbart söta lilla Caroline!


Efteråt var det givetvis mottagning. Det var en himla massa gäster som man inte hunnit träffa på länge, och det är ju alltid roligt. Frida hittade en bikini i veckan som hon funderade på att köpa, men givetvis fanns inte rätt storlek. Vi hade då tänkt passa på att kolla på Väla om rätt storlek fanns. När klockan var 17 och Välas stäng-tider närmade sig smet vi ifrån och stack upp till Väla. Väl där hittade vi Fridas och tog ett "ärevarv" runt och stötte ihop med mina "gamla" tränare, Mats och Renate, från Kaisho. Mycket kul, och gud vet hur mycket jag saknar det. Det är synd att skolan slukar upp i stort sett all fritid.


På kvällen svepte jag och Frida hem till Fridas föräldrar och käka grillat med Fridas syster, Hanna, och hennes kille Filip. Vid halv tio kom ett gäng kompisar till Hanna och vi spelade först upp till bevis, och sedan barn geni. Gissa vilka som vann båda gångerna :), Yeah!


Och förresten, se till att titta in ett par gånger till! Vi har snart passerat 12 000 sidvisningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar