onsdag 2 maj 2012

Glömströms

Igår skulle man kunna kalla oss för paret Glömström. Jag vet att jag sa att vi skulle förhoppningsvis skulle lägga upp ett inlägg till angående maten som jag gjorde till Frida igår. Jag tänkte på det i stort sett hela dagen, enda fram tills att vi hade ätit upp allt. Då "tokdog" vi, för att ta Martins uttryck, på soffan. Vi båda var mycket mätta och belåtna, vilket ledde till att vi inte tänkte på att uppdatera bloggen.

Maten som jag gjorde igår blev... *trumvirvel*... Hemlagad toastskagen, coq au vin och chokladpannacota! Egentligen borde det heta poulet au vin, eftersom det var kyckling. Fast enligt Bonniers kokbok heter det coq au vin i alla fall ;). Maten kan beskrivas med ett ord, matkoma! Det var därför vi var helt utslagna efteråt.

Denna dag har spenderats mestadels i skolan, framför en dator. Jag tror att jag, Frida och Martin var minst lika frustrerade över att behöva sitta inne i en datorsal när det är ~15 grader ute. Vi han i alla fall spendera lunchen ute i vårsolen. När vi kom hem bestämde jag och Frida oss för att vara lite småduktiga och springa vår numera invanda löprunda. Det går allt bättre och bättre, och jag tycker nästan det är läskigt hur otränad man känner sig. Men å andra sidan är det nästan två år sedan någon av oss tränade senast.

Glömde nämna att vi gjorde 
supergott hemlagat bröd igår, efter att ha varit ute i solen en stund. Brukar vara ett bröd som Fridas familj brukar göra vid jul. Inte för att det har med julen att göra egentligen, men det är gott ändå. Frida fick lite julkänslor :P Fyllningen i brödet är mozarella, bacon och soltorkade tomater, men vi bestämde oss för att prova utan tomaterna, eftersom igen av oss är speciellt förtjusta i dem. Även om de inte är goda, så var brödet godare med dem i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar