tisdag 15 maj 2012

Ibland går bara luften ur

I morse släpade vi oss upp och släpade oss till skolan, även om vi egentligen inte var tvugna till det. Vi satte oss på skolan och försökte få ordning på ett delmoment i en av våra nuvarande kurser. Trots att vi försökte slå våra kloka huvud ihop kom vi ingen stans på de 2-3 timmarna innan skolan började.
Jag har under ett par dagar kämpat med min förbannade cykel. Givetvis har det blivit punktering på den igen. Eftersom det värdelösa däcket har rostat fast var det inte enkelt att felsöka slangen. Jag försökte igår att hitta hålet, men det gick inte speciellt bra. Antagligen har det varit ett så pass litet hål att det tagit lång tid innan tillräcklig luft pyst ur däcket. När vi kom hem idag var jag riktigt arg på cykeln och efter lite om och men lyckades jag hitta hålet, som var i en skarv på slangen. Även om det är ett par timmar sedan jag lagade däcket ska jag vänta tills imorgon, så lagningen hinner fästa ordentligt. 

Numera har vi tagit helg. Vi har inga fler schemalagda föreläsningar förrens tisdag i nästa vecka. Men skolarbetet måste fortsätta. 


Idag fyller även min lilla pappa år! Så jag och Frida säger grattis till honom! <3

1 kommentar: